Xerox en partners demonstreren het kantoor van morgen

Datum nieuwsfeit: 27-09-1999

Future Office Today-tour doet vijf Nederlandse steden aan:

Xerox en partners demonstreren het kantoor van morgen

Amstelveen, 22 september 1999
In september en oktober zal Xerox samen met een aantal strategische partners, waaronder Compaq, Lotus en Novell, in vijf Nederlandse steden geïntegreerde oplossingen demonstreren die het 'digitale kantoor' binnen bereik van organisaties brengen. De demonstratietournee draagt de veelzeggende naam 'The Future Office Today' en is bestemd voor iedereen die is geïnteresseerd in kantoor-efficiency, workflow management en documentstromen. Tijdens de tournee zal Xerox ook een scala aan producten presenteren, variërend van inkjetprinters voor de desktop tot de meest geavanceerde en krachtige netwerkprinters. Daarnaast zal de Xerox DocuTech 65 Publisher met DigiPath Production Software aan bod komen, Xerox gecombineerde netwerk/productieprinter met uitgebreide Internet-, POD- en document management-mogelijkheden. Verder worden nieuwe ontwikkelingen uit Xerox' Palo Alto Research Center (PARC) getoond, zoals Summarizer (software voor automatische tekstsamenvatting) en Hyperbolic Tree (intuïtieve navigatie-interface).

Xerox Electronic Paper
Een bijzondere noviteit die wordt getoond tijdens Future Office Today is het ook in PARC ontwikkelde Electronic Paper. Electronic Paper is een voor hergebruik geschikt weergavemateriaal met veel van de eigenschappen van papier: het heeft een wijde zichthoek, het is flexibel en is relatief goedkoop. Maar in tegenstelling tot gewoon papier is Electronic Paper electronisch beschrijfbaar en geschikt voor duizenden keren hergebruik. Electronic Paper werd ontwikkeld in het Xerox Palo Alto Research Center (PARC) en vormt met haar unieke eigenschappen een totaal nieuw weergavemiddel naast papier en computerscherm.

'The Future Office Today'-tournee doet de volgende steden en locaties aan:

22, 23 en 24 september Amsterdam, RAI
29 en 30 september, 1 oktober Nijmegen, Mercator Science Park 4 en 5 oktober Zwolle, The Conference Building
13, 14 en 15 oktober Eindhoven, Evoluon
27, 28 en 29 oktober Den Haag, Museon
Bezoekers kunnen zich aanmelden bij Xerox (Nederland) B.V., via Internet www.future.xerox.nl of telefonisch via nummer 0800 - 0563. Elke vijftigste bezoeker van de Future Office Tour krijgt een DocuPrint C8 kleureninkjetprinter cadeau van Xerox.

Geïntegreerde technologie
Xerox en haar partners presenteren tal van gecombineerde ICT/documentverwerkings-oplossingen die bijdragen aan productiviteitsverhoging en verbeterde beheersbaarheid van kosten en processen in de kantooromgeving in zowel MKB als grote ondernemingen. Daarin spelen onder meer de Document Centres, Xerox multifunctionele digitale netwerksystemen, een belangrijke rol. Tijdens de demonstratiedagen worden nieuwe versies van dit systeem geïntroduceerd en diverse gecombineerde oplossingen getoond die het resultaat zijn van samenwerkingen met genoemde ICT-partners. Zo resulteert het gebruik van een Compaq moederbord met Intel processor als embedded server in de Xerox Document Centres in een eenvoudige implementatie in diverse netwerken. Daarnaast is het mogelijk geworden om de scan-functionaliteit van de Document Centre moeiteloos te integreren met Lotus Notes en Novell GroupWise maar ook met Outlook, Exchange en Compaq Work Expeditor voor een snelle en efficiënte uitwisseling van gescande documenten via e-mail. Verder kunnen op de Document Centre gescande documenten eenvoudig worden opgenomen in digitale archief- en workflowsystemen door koppeling met Lotus Domino.Doc, het document management systeem van Lotus en Work Expeditor, het workflow- en document management systeem van Compaq. Een partnership tussen Novell en Xerox leidde tot de standaard Novell Distributed Print Services (NDPS) en het product NetWare Enterprise Print Services, waardoor beheerders vanaf één centrale plek alle noodzakelijke drivers kunnen installeren, updates implementeren en gebruikers autoriseren.

Andere ontwikkelingen in het digitale kantoor die door Xerox en/of partners worden gedemonstreerd zijn onder meer documentverwerking via mobiele telecommunicatie (Libertel) en webgebaseerd document management (Anyline). Naast een audiovisuele show en live demonstraties kunnen bezoekers presentaties bijwonen waarin sprekers van Colorbus, Compaq, Libertel, Lotus, Novell, Planet Internet en Xerox hun visie zullen geven op de veranderingen in het kantoor en hoe deze leiden tot 'The Future Office Today'. Ook Dick Overkleeft, hoofdredacteur van Kantoor & Efficiency zal zijn visie hierop geven.

Xerox Webshop
Tijdens de demonstratiedagen worden bezoekers in de gelegenheid gesteld ter plekke in te loggen op www.webshop.xerox.nl, de nieuwe e-commerce website van Xerox (Nederland) B.V. De Xerox Webshop is sinds 22 september operationeel; wie tijdens de Future Office Tour 'on-line' aankopen doet mag rekenen op extra aantrekkelijke kortingen.

The Document Company Xerox
The Document Company Xerox is wereldwijd marktleider in producten, systemen, services en supplies voor document processing en document management. Naast toonaangevende copiers, printers - zowel zwart/wit als (steun)kleur - en multifunctionele apparatuur biedt Xerox een breed pakket document outsourcing diensten, op het gebied van document-productie, documentbeheer, workflow, netwerken en ondersteuning. Als technologisch solutions provider voor de SOHO-, kantoor-, productie- en service-omgeving is Xerox actief in meer dan 130 landen. Xerox realiseerde in 1998 met haar kernactiviteit document pro-cessing wereldwijd (exclusief Japan) een omzet van US $ 19,4 miljard. Bij de Nederlandse vestigingen van Xerox in Amstelveen (hoofdkantoor), Zeist (verkooporganisatie) en Venray (productie, recycling en Europees logistiek centrum) zijn in totaal meer dan 3.000 mensen werkzaam.