Bezoekers en exposanten tevreden over Business Solutions 99

Date:9/27/99

BEZOEKERS EN EXPOSANTEN TEVREDEN OVER BUSINESS SOLUTIONS 99

Nieuw ICT evenement Business Solutions opnieuw in 2000

Van 22 tot en met 24 september 1999 vond in Amsterdam RAI voor de eerste maal de vakbeurs Business Solutions 99 plaats, een nieuwe beurs met een breed aanbod van ICT oplossingen het bedrijfsleven. De 22.376 bezoekers, met name managers van kleine en middelgrote ondernemingen, zagen er een compleet overzicht van de laatste ontwikkelingen op het gebied van kantoorautomatisering. In totaal waren meer dan 180 bedrijven op de beursvloer vertegenwoordigd.

Tijdens deze eerste editie van Business Solutions was er veel aandacht voor actuele onderwerpen, als het besturingssysteem Linux, software-toepassingen en logistieke automatiseringsoplossingen. Het expositieprogramma bestond uit de volgende thema's:
Software-oplossingen, Computer Systemen, Digital Printing, Telecommunicatie en ICT Services. Op al deze gebieden waren de laatste ontwikkelingen te zien, zoals branche specifieke pakketten die eenvoudig te implementeren zijn en netwerk-georiënteerde en zelfs draadloze apparatuur die voldoet aan de nieuwste eisen op het gebied van gebruiksvriendelijkheid, milieu, straling, snelheid, opslagcapaciteit en design.

Bezoekers en exposanten tevreden
Uit de eerste resultaten van de bezoekersenquête die is uitgevoerd door het Instituut voor Beurs- en Tentoonstellingsonderzoek, blijkt dat 57% van de bezoekers een leidinggevende functie binnen het bedrijf heeft, met name op het gebied van algemeen, ICT en financieel management. Ruim 71% is bovendien als mede- of eindbeslisser betrokken bij de aanschaf van producten die op de beurs getoond worden. Van de bezoekers heeft 57% daadwerkelijk aanschafplannen voor het komend jaar. Inhoudelijk ging de belangstelling met name uit naar de onderwerpen: software applicaties, internet/intranet, IT services, ERP en computer systems.

Onder de noemer Business 2000 vonden gelijktijdig meerdere ICT evenementen plaats. Van de bezoekers aan Business Solutions geeft 75% aan in de eerste plaats voor Business Solutions naar de RAI gekomen te zijn. Ten slotte blijkt dat de bezoekers erg tevreden zijn over de beurs: 97% van hen gaf aan dat Business Solutions aan hun verwachtingen heeft voldaan en 71% geeft aan van plan te zijn de beurs volgend jaar weer te gaan bezoeken.

Veel managers en beslissers
Uit de reacties van de exposanten blijkt dat ook zij zeer tevreden zijn over deze eerste editie van Business Solutions. Rob den Hertog, Product Group Manager ICT van Amsterdam RAI: "De exposanten zijn enthousiast over de kwaliteit van de bezoekers. De doelgroep managers en beslissers was ruimschoots vertegenwoordigd, waardoor de deelnemers alle gelegenheid kregen om in contact te komen met (potentiële) klanten en relaties. Ook de opzet van de beurs sprak de deelnemende bedrijven zeer aan: door de combinatie van een compleet expositieprogramma met inhoudelijke presentaties en demonstraties op de beursvloer bood Business Solutions een prima oriëntatiemoment voor managers die op zoek zijn naar ICT oplossingen. "

Volgende editie in 2000
De organisatie is zeer verheugd over het enthousiasme van de bezoekers en de bedrijven die deelnemen aan de beurs. Den Hertog: "Door de diversiteit aan exposanten bood deze eerste Business Solutions een volledig aanbod van de laatste trends op het gebied van ICT. Het gevarieerde lezingen- en presentatieprogramma vormde voor de bezoeker een uitgebreide bron informatie en kennis. Uiteraard was het voor iedereen ook een goed moment om branchegenoten, collega's en andere relaties te ontmoeten. Het is juist deze combinatie van factoren die Business Solutions 99 tot een succes heeft gemaakt. Business Solutions vindt in 2000 dan ook zeker opnieuw plaats!". De volgende editie is van 26 tot en met 28 september 2000 in Amsterdam RAI.

Amsterdam, 27 september 1999