Minister Netelenbos opent DHV Uthingo in Zuid-Afrika

DHV

Minister Netelenbos opent DHV Uthingo in Zuid-Afrika

Amersfoort, 27 september 1999

De Minister van Verkeer en Waterstaat, mevrouw T. Netelenbos, heeft vandaag in Pretoria de officiële opening verzorgd van DHV Uthingo, een nieuw management consultancy bureau van de DHV Groep en haar Zuid-Afrikaanse partners Stewart Scott en Safika.

DHV Uthingo speelt in op de groeiende behoefte aan strategisch advies bij privatiseringprogramma's, publiek-private samenwerking en de trend tot globalisering in het huidige Zuid-Afrika. Op het gebied van stedelijke ontwikkeling biedt het bureau de publieke en private sector een breed scala aan management consultancy diensten, gebaseerd op hoogwaardig inhoudelijke technische kennis. Voor de DHV Groep, grootaandeelhouder van Stewart Scott (331/3%), betekent de oprichting van DHV Uthingo een uitbreiding van haar internationale management consultancy activiteiten. Stewart Scott, dat tot de top drie ingenieursbureaus in Zuid-Afrika behoort, versterkt haar marktpositie op het Afrikaanse continent.

De opening van DHV Uthingo vond plaats tijdens de handelsmissie van Minister Netelenbos aan Zuid-Afrika, waaraan ook DHV deelneemt. Bij het officiële bezoek aan het kantoor van Stewart Scott, kreeg de Minister van Verkeer en Waterstaat een demonstratie van een nieuw systeem ter verbetering van de verkeersveiligheid, een belangrijk aandachtspunt van de Zuid-Afrikaanse overheid. De ontwikkeling van het verkeerssysteem is een gezamenlijk project van DHV en Stewart Scott.

De naam van het nieuwe bedrijf – Uthingo betekent regenboog in het Zulu – staat symbool voor de samenwerking tussen publiek-privaat, zwart en blank. 51% van de aandelen is in handen van Safika (black empowerment), de overige aandelen zijn in het bezit van DHV en Stewart Scott. Directeur van DHV Uthingo is Makgabo Maruma.

Noot voor redacties