Verkiezing 'aantrekkelijkste werkgever van Nederland'

Datum nieuwsfeit: 28-09-1999

Studenten kiezen zelf eigen werkgever

Multec en Euromatch organiseren samen met weekblad Elsevier de verkiezing van 'De aantrekkelijkste werkgever van Nederland'

Amsterdam, 23 september 1999: Multec en Euromatch organiseren in samenwerking met weekblad Elsevier de verkiezing van 'De aantrekkelijkste werkgever van Nederland 1999'. Bijna afgestudeerde academici en HBO-ers voelen bedrijven en organisaties aan de tand op basis van hun eigen keuzecriteria en selecteren zo de aantrekkelijkste werkgever van Nederland.

De arbeidsmarkt is de laatste tijd sterk veranderd; de huidige arbeidsmarkt maakt het voor afgestudeerde HBO-ers en academici betrekkelijk gemakkelijk om aan een baan te komen. Bijna afgestudeerden hebben vaak een duidelijke mening ontwikkeld over wat ze van een toekomstige werkgever verwachten: welke bedrijfs- en beleidskarakteristieken zijn belangrijk en welke minder. De moeilijkheid zit hem vaker in het bepalen bij welk bedrijf ze zich thuis zullen voelen. Carrièrebemiddelaars Multec en Euromatch - die zowel jonge talenten als ervaren medewerkers adviseren bij de keuze van een (nieuwe) werk- of opdrachtgever - spelen hierop in door de bijna afgestudeerden alvast de mogelijkheid te bieden hun mening zelf in de praktijk te toetsen. Studenten kiezen zelf hun werkgever tijdens 'De aantrekkelijkste werkgever van Nederland 1999'.

De selectie van aantrekkelijkste werkgever gebeurt volgens een 'omgekeerd assessment'. Van de studenten die zich hebben aangemeld zijn er een twintigtal geselecteerd op onder andere communicatieve en sociale vaardigheden, lef, enthousiasme en brede maatschappelijke interesse en ontwikkeling. Multec en Euromatch hebben - in samenwerking met Stichting Communicatie - voor dit panel van studenten een gedegen training in de assessmentmethode verzorgd. Het deelnemersveld bestaat uit organisaties die op basis van inschrijving meedingen naar de titel. Voorwaarden voor inschrijving is dat de organisatie groter is dan vijftig personeelsleden en afgestudeerden werft op HBO en/of academisch niveau.

Er staan nog twee voorrondes gepland, waarna er een landelijke finale volgt.

Voorrondes

28-09-'99 - 14.00 uur, Universiteit Nijenrode te Breukelen, Kasteel - Bedrijven: TNO, Fortis, Cap Gemini, IQuip

05-10-'99 - 14.00 uur, Technische Universiteit Delft, aula Congrescentrum zaal D - Bedrijven: Anderson Consulting, Pecoma, Ceasar, Paques Biosyst

Finale

28-10-'99 - 14.00 uur, Beurs van Berlage te Amsterdam.

Voor nadere informatie en aanmelding:

Brunel International - Chantal v/d Velden - tel. 020 453 10 84 - e-mail: (c.van.der.velden@brunel.nl)

Multec/Euromatch - Catja Stapper - tel. 038 421 22 93 - e-mail: (c.stapper@euromatch.nl)