CompuServe start reclamecampagne 'waar voor je geld'

Datum nieuwsfeit: 28-09-1999
28 september 1999

IN VS AL 300.000 GEBRUIKERS ERBIJ DOOR 'WAAR VOOR JE GELD'

CompuServe start reclamecampagne gericht op betrouwbaarheid en gemak

Onder het motto 'Internet voor iedereen' start CompuServe Benelux op een campagne om het belang van betrouwbaarheid en gebruiksgemak voor Internetters onder de aandacht te brengen. Wil Internet echt toekomst hebben, dan moet Nederland gemakkelijk en snel het Internet op kunnen, aldus CompuServe. De value leader ('waar voor je geld') campagne, die CompuServe in de VS al 300.000 leden heeft opgeleverd, start in tijdschriften en dagbladen. Later volgt ook radioreclame.

Gemak bieden de CompuServe 2000 toegangssoftware en de succesvolle Instant Messenger chatsoftware, die moederbedrijf AOL de grootste Internet-provider in de wereld heeft gemaakt. Beide worden kosteloos verspreid. Gebruikers verdienen de abonnementskosten - vanaf
NLG 9.95 per maand - snel terug door de snelle verbindingen. De tijd die het kost om een programma of document te downloaden of naar een Internet-pagina te surfen is bij CompuServe relatief kort. Dit scheelt veel dure telefoontikken. Verder is er voordeel te halen bij het online winkelen bij partners en zijn er extra's zoals gespreksforums, routeplanners, software en nieuwsdiensten die niet of alleen tegen afzonderlijke betaling op Internet te vinden zijn. Ook de systemen die CompuServe biedt om kinderen veilig te laten surfen, zijn uitermate praktisch.

"Er is wellicht een plaats voor gratis Internet-toegang, maar de meeste mensen hechten letterlijk en figuurlijk waarde aan betrouwbare en snelle verbindingen, goede service en aan het gevoel dat iemand ze op weg helpt", aldus directeur CompuServe Benelux Roelf Sluman. "Wat telt is dat die eerste keer dat je online bent gemakkelijk en leuk is. Dan kom je terug. Daarna telt het gevoel 'ergens te zijn' en er iets aan te hebben. Veel mensen haken af als ze niet gemakkelijk verbinding krijgen en geen interessante webpagina's vinden. En dat is jammer, want als iemand je de weg wijst is er veel leuks te vinden op Internet, van een nieuwe baan tot educatieve spelletjes en van vakantiehuisjes tot hobbyclubs. En precies met dat soort zaken mensen online krijgen, hebben we al 30 jaar ervaring."

CompuServe Interactive Services is een samenwerkingsverband van Bertelsmann AG en America Online Inc. Het bedrijf biedt Internet en online diensten en richt zich daarbij op actuele informatie, databestanden, forums en communicatiemiddelen. America Online, gevestigd in Dulles, Virginia, is internationaal marktleider in interactieve diensten en content. America Online, Inc. biedt twee wereldwijde internetdiensten aan: America Online en CompuServe. AOL werkt in Europa samen met Bertelsmann AG onder de naam AOL Bertelsmann Online Europe. Met meer dan twee en een half miljoen leden is AOL Bertelsmann Online Europe de grootste Internet Online Service aanbieder in Europa. CompuServe Benelux heeft ruim 90.000 leden. # # #
Voor meer informatie:
Roelf Sluman