Snelle toegang Internet met ADSL-technologie Belgacom Turbo

Datum nieuwsfeit: 28-09-1999
28 septembrer 1999 Nieuwe ADSL oplossingen voor Turboline en Skynet De snelle toegang tot het Internet : Belgacom Turbo Line(TM)

Vandaag lanceert Skynet Net Runner Go, Net Runner Plus en Net Runner Pro, drie Fast Internet* - oplossingen, gebaseerd op de ADSL (Asymmetric Digital Subscriber Line) - technologie.

De snelle toegang tot het Internet : Belgacom Turbo Line(TM)

Op 1 oktober verruimt Belgacom haar aanbod voor snelle toegang tot het Internet op basis van de ADSL-technologie (Asymmetric Digital Subscriber Line), met als naam Turbo Line(TM). Het aanbod bestaat uit 4 pakketten die tegemoetkomen aan de behoeften van de residentiële en professionele klanten. Behalve de installatiekosten is er alleen een maandabonnement te betalen, zodat de surfers geen bijkomende gesprekskosten hebben.

Met Turbo Line(TM) was Belgacom de eerste telecomoperator in Europa met een commercieel aanbod gebaseerd op de ADSL-technologie. Met ADSL krijgen surfers een zeer snelle toegang tot het Internet, terwijl ze hun lijn tezelfdertijd kunnen gebruiken voor klassieke telecommunicatie (fax en telefoon).

Turbo Line(TM) biedt als enige broadband access dienst de volgende voordelen: * De klant kan met de Turbo Line(TM) gebruik maken van de diensten van de Internetprovider die hij verkiest, voor zover die is aangesloten op het ADSL-platform. Vandaag zijn dit de volgende providers: Belgacom Skynet, Belnet, EasyNet, Euronet/Wanadoo, Infonie en Win. * Het ADSL-platform maakt niet alleen een snelle toegang tot het Internet mogelijk, maar ook andere toepassingen zoals telewerken, leren op afstand, videoconferentie, interactieve spelletjes, enz... * De snelheid van Turbo Line(TM) wordt niet beïnvloed door het aantal gebruikers die op een bepaald moment gebruik maken van het lokale access network. * Dankzij Turbo Line(TM) heeft elke gebruiker een privé-verbinding, hetgeen de beveiliging van de datatransmissie en de vertrouwelijkheid waarborgt.

Voortaan zijn er 4 pakketten (voorheen 2), waarvan aanbod en prijs zijn afgestemd op de verschillende marktsegmenten. Zij hebben met elkaar gemeen dat er geen communicatiekosten worden aangerekend, daar het abonnementsgeld onbeperkte toegang omvat. Bij elk van deze pakketten hoort een eigen klantendienst met een aangepaste service: * Turbo Line(TM) Go is bedoeld voor surfers die een snelle en permanente toegang tot het Internet wensen, en zelf kunnen zorgen voor de installatie op hun computer. Zij kopen de installatiekit (ADSL-modem, handleiding en andere toebehoren) en betalen een maandelijks abonnementsgeld. * Turbo Line(TM) Plus is bestemd voor Internetgebruikers die de modem liever niet aankopen en wensen dat Belgacom zorgt voor de configuratie. Hun maandelijks abonnementsgeld omvat de huur van de modem. * Turbo Line(TM) Pro is vooral bedoeld voor KMO die meerdere werkposten willen aansluiten op hun ADSL-lijn en zo elke gebruiker een snelle en permanente toegang verschaffen tot het Internet. Het maandabonnement omvat de huur van de ADSL-router (die zorgt voor de verbinding tussen het privé-netwerk van de klant en het Internet door middel van een IP-adres). * Turbo Line(TM) Premium is bestemd voor bedrijven die hun werkposten willen aansluiten op hun ADSL-lijn, waarbij elke gebruiker zeker is van een snelle en permanente toegang tot het Internet met een gewaarborgde dienstkwaliteit. Met deze formule kunnen zij ook hun server aansluiten op het Internet. Het maandabonnement omvat de huur van de ADSL-router (die zorgt voor de verbinding tussen het privé-netwerk van de klant en het Internet door middel van een IP-adres).

Residentiële klanten kunnen vanaf 1 oktober hun pakket online bestellen op de vernieuwde site ( www.turboline.be) of rechtstreeks bij een van de vermelde Internetproviders, die hen dan de installatiekit thuisbezorgen. Zij kunnen ook terecht in de Teleboetieks. Professionele klanten kunnen vanaf 1 oktober terecht bij hun gewone verkoopskanalen van Belgacom (Telebusiness en account manager). Voor bijkomende inlichtingen kan men terecht op het gratis nummer 0800/93380 (elke werkdag van 9.00 u tot 20.00 u en op zaterdag van 9.00 u tot 17.00 u) of een e-mail sturen naar het volgende adres: (info@turboline.be).

Deze twee nieuwe abonnementen zijn op maat gemaakt om tegemoet te kunnen komen aan de verschillende behoeften van de ADSL-gebruikers. Net Runner Go richt zich naar surfers die een snelle kwaliteitsconnectie wensen aan een bescheiden prijs, Net Runner Plus richt zich eerder naar veeleisende gebruikers die nog meer belang hechten aan een hogere snelheid, terwijl Net Runner Pro een ideale formule is voor de professionele wereld. Vanaf nu vindt iedere ADSL-klant een Net Runner formule die het best beantwoordt aan zijn behoeften.

De nieuwe Fast Internet - abonnementen van Skynet:

Net Runner Go: * een maximumsnelheid van 300 Kb (kilobits) per seconde, afhankelijk van het internetverkeer en andere technische factoren. * 1 elektronische brievenbus, die vijf personaliseerbare e-mailadressen kan bevatten. * 50 MB schijfruimte voor uw persoonlijke website. * telefonische bijstand op het nummer (02) 706 11 11. * maximum gegevenstransfer van 3 GB (gigabytes) per maand

Prijs: * activering: 999 BEF (24,76 Eur) * abonnement: 999 BEF (24,76 Eur) per maand

Net Runner Plus: * maximumsnelheid van 1 Mb (megabit) per seconde, afhankelijk van het internetverkeer en andere technische factoren. * 5 elektronische brievenbussen, die elk vijf personaliseerbare e-mailadressen kunnen bevatten. * 50 MB schijfruimte voor uw persoonlijke website. * telefonische bijstand op het nummer (02) 706 11 11. * maximum gegevenstransfer van 3 GB (gigabytes) per maand.

Prijs: * activering: 999 BEF (24,76 Eur) * abonnement: 1.799 BEF (44,59 Eur) per maand

Net Runner Pro (BTW niet inbegrepen): * maximumsnelheid van 1 Mb (megabit) per seconde, afhankelijk van het internetverkeer en andere technische factoren. * 10 elektronische brievenbussen, die elk vijf personaliseerbare e-mailadressen kunnen bevatten. * Exclusieve en prioritaire toegang tot de VIP Desk. * Maximum gegevenstransfer van 10 GB (gigabytes) per maand. * Mogelijke toegang tot een lokaal netwek.

Prijs: * activering: 2000 BEF (49,57 Eur ) * abonnement: 3000 BEF (74,36 Eur) per maand

De voordelen van Net Runner

Net Runner Go, Plus en Pro hebben talrijke troeven: * snelle Internettoegang via het klassieke netwerk (debiet niet gegarandeerd). * gelijktijdig gebruik met telefoon of fax mogelijk: de lijn blijft volledig vrij, ook wanneer u op het Internet surft. * geen telefoonkosten voor het surfen op Internet: de facturatie is gebaseerd op het volume van de getransfereerde gegevens, onafhankelijk van de duur van de connectie. * punt-tot-punt-verbinding: Net Runner passeert niet via gedeelde lijnen. Iedereen beschikt over zijn eigen route om toegang te krijgen tot het Internet, waarbij het risico van overbelasting grotendeels wordt vermeden. * uw elektronische brievenbus is te allen tijde toegankelijk: uw connectie kan immers constant open blijven.

Turbo Line

IIn de prijzen van Net Runner Go, Net Runner Plus en Net Runner Pro is het materiaal dat geleverd wordt door Belgacom Turbo Line niet inbegrepen. Hieronder verstaan we de ADSL-modem, de installatie van een "splitter" die data scheidt van stem op de telefoonlijn, alsook de technische assistentie naar de klanten toe.

Meer informatie over Net Runner Go en Net Runner Plus:

Bérangère Van Der Gucht (tel 02) 706 13 11. Via e-mail: (press@skynet.be).

Meer informatie over Net Runner Pro:

Op het gratis nummer 0800 - 91 130

Meer informatie over de ADSL-technologie of om te vernemen welke regio beschikt over een compatibele telefooncentrale: op www.turboline.be of op het gratis nummer 0800 - 933 80