Beleggers bier van uitstekende kwaliteit

Datum nieuwsfeit: 29-09-1999

MONEYPICKER GROUP

BELEGGERS BIER VAN UITSTEKENDE KWALITEIT

EMST (GLD) - Nederland is een nieuw soort bier rijker nl. het Eerste Nederlandse Ambachtelijk Gebrouwen Beleggers Bier. Het nieuwe bier is een ludiek idee van beleggingsadviseur Ed van der Ende. Hij teelde de brouwgerst letterlijk in zijn Emster achtertuin en liet het beleggersbier op ambachtelijke wijze in Gelderland brouwen.

Het begon als een geintje maar al snel groeide dit geintje uit tot een serieus plan. Zo serieus dat Ed van der Ende in Emst één hectare gerst inzaaide. De gerst is inmiddels geoogst en het bier zit in 0,75 liter flessen met een toepasselijk etiket erop geplakt. Verwacht wordt dat met name banken en effectenhuizen wel een beleggersbiertje lusten na een dag hard werken. Het bier is van uitstekende kwaliteit en er zijn 3 soorten gebrouwen: bockbier, tripel en Gelders bruin; allemaal bier van hoge gisting. Deze worden uitgebracht onder naam: Beleggers Bock, triplEDtop & October Brown Bear.

Uit onderzoek blijkt dat oktober altijd één van de moeilijkste beleggingsmaanden is. "Het kastanjebruine sap is het medicijn om beleggers door de gevreesde oktober maand te halen" aldus van der Ende. "Geniet, maar drink met mate" is het regeringsadvies; echter Zalm zegt niet: "verlies en ik pas wel bij !"

Op vrijdag 1 oktober om 13:13 uur zal Ed van der Ende het bier officieel ten doop houden. In de tussentijd draait de brouwerij op volle toeren om aan de vraag naar het bier te kunnen voldoen.

Emst, 29 september 1999
Moneypicker Group
Fax: 0578-661257
Email: (edvdende@moneypicker.com)
zie: www.moneypicker.com/bier99.htm

De "BeleggersBier Doop" op vrijdag 1 oktober om 13:13 uur op de Engbroekweg 3a te Emst, Gelderland. Aanwezig zijn om 12:45 uur.

29 sep 99 09:11