Resultaat Albert Heijn voldoet volledig aan verwachting

Datum nieuwsfeit: 29-09-1999

29 september 1999 075-6595720

Resultaat Albert Heijn voldoet volledig aan verwachting

Zaandam, 29 september 1999 - Albert Heijn zal zijn doelstelling van 10% groei van het bedrijfsresultaat dit jaar wederom zeker behalen. Ook de omzetten en het marktaandeel zullen in het vierde kwartaal toenemen. Dit zegt Ahold in een reactie op een publicatie vanmorgen in Het Financieele Dagblad. "Het artikel is feitelijk onjuist en weerspiegelt geenszins de situatie bij Albert Heijn", aldus een woordvoerder.

Gezien de ontwikkelingen van de laatste weken èn de voorziene activiteiten in de resterende maanden van dit jaar, verwacht Albert Heijn een minstens zo sterke groei van het bedrijfsresultaat als in voorgaande jaren.

De in het artikel genoemde opmerkingen over de logistiek en loonkosten zijn volstrekt onjuist. Over logistiek is in de door het FD genoemde bijeenkomsten niet gesproken, omdat het distributie-apparaat voortreffelijk functioneert. Tijdens de bijeenkomsten met de supermarkt- managers is vooral gesproken over de vele nieuwe klantgerichte acties in het vierde kwartaal, waaronder de deze week gestarte grote wereldwijde promotie met zeer lage prijzen.

"De klant zal bij Albert Heijn iedere week in de komende drie maanden verrassingen en spectaculaire aanbiedingen vinden. Die komen omzet en marktaandeel ten goede en zorgen voor een uitstekend resultaat?, zegt Ronald van Solt, President Albert Heijn. ?Binnen onze onderneming is geen sprake van een sombere stemming. Integendeel. Onze plannen voor het vierde kwartaal en het volgende jaar zijn door de supermarktmanagers zeer positief ontvangen. Natuurlijk wordt er hard gewerkt. Met alles wat nu op de rails staat zullen we wederom een vootreffelijk jaar realiseren. De publicatie van vanochtend weerspiegelt geenszins de werkelijke situatie in onze onderneming."

Ahold Public Relations, tel: 075-659.57.20