SP: Vlissingse huurwoningen verpatst aan belegger

Datum nieuwsfeit: 29-09-1999

Den haag, 29 september 1999.

Het ministerie van VROM heeft al in december 1998 in principe ingestemd met de verkoop van 190 woningen van de Vlissingse woningcorporatie Basco aan belegger Vastgoed Syndicaten NV tegen slechts 78% van de marktwaarde. Dit blijkt uit correspondentie die in handen is gekomen van de SP Tweede-Kamerfractie. SP-kamerlid Remi Poppe wil van staatssecretaris Remkes opheldering over hoe het mogelijk is dat zijn inspecteur instemt met de verkoop aan een belegger tegen 78% van de marktwaarde, terwijl regel is dat bij verkoop minstens 90% van de marktwaarde betaald wordt.

...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen