Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Cisco Systems start intensieve pan-Europese mediacampagne

Datum nieuwsfeit: 29-09-1999
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

Cisco Systems start intensieve pan-Europese mediacampagne

'Are you ready? ' tv spots gaan 4 oktober in Nederland van start

Amsterdam, 29 september 1999 - Mensen vormen het bindend element van Internet - niet computers. Dat is de boodschap die Cisco Systems, marktleider op het gebied van netwerkoplossingen voor Internet, uitdraagt in een Europese mediacampagne die begin oktober op de televisie en in de weekbladen wordt gestart. Motto van de campagne is 'Are you ready?', oftewel 'bent u er klaar voor?' De campagne loopt in Nederland, Zweden, Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland en Italië.

Doel van de campagne is duidelijk te maken dat Cisco het bedrijf is achter de Internet-generatie. 80% van het Internet-verkeer verplaatst zich al via de systemen van Cisco. Tot dusver roept Internet nog te veel het onterechte beeld op dat het meer iets voor technisch ingewijden of computerhobbyisten zou zijn. Maar Internet zal het leven, werken, spelen en leren van de mens ingrijpend veranderen. Daarom stelt Cisco in de campagne de uitnodigende vraag: bent u er klaar voor - are you ready? De campagne richt zich op alle generaties en nationaliteiten.

De campagne is speciaal ontwikkeld voor Europa, hoewel hij is gebaseerd op de succesvolle campagne die eerder dit jaar in de VS draaide. De spots zijn gemaakt door het Amerikaanse reclamebureau Goldberg Moser O'Neil en werden voor de Europese markt aangepast door Banner Corporation plc in het Verenigd Koninkrijk.

De campagne bestaat uit drie 30-seconden tv-spots ('The Mouths of Babes', 'The Way of The World' en 'The Wisdom of Age') die worden ondersteund door advertenties in verschillende weekbladen. De Internet-generatie, kinderen en volwassenen van verschillende nationaliteiten, geeft aan hoe Internet zich ontwikkelt. De pay-off van de campagne luidt: 'Vrijwel al het Internet-verkeer verplaatst zich via de systemen van één bedrijf: Cisco Systems'.

De mediacampagne gaat in Europa van start op een moment dat het Internet-gebruik een explosieve groei doormaakt. Volgens onderzoeksbureau IDC (International Data Corporation) zal het aantal Internet-gebruikers aan het eind van dit jaar 63,5 miljoen bedragen.

De eerste spot zal op 4 oktober in verschillende reclameblokken te zien zijn.

Over Cisco Systems
Cisco Systems, Inc (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd marktleider op het gebied van netwerkoplossingen voor Internet. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Jose, Californië. In Nederland is Cisco gevestigd in Amsterdam. Cisco heeft meer dan 18.700 werknemers en realiseerde in boekjaar 1999 een totale omzet van 12,15 miljard dollar. Nieuws en informatie is beschikbaar op www.cisco.com of www.cisco.nl

Voor meer informatie:
Cisco Systems, Paul Straathof, marketing manager, telefoonnummer: 020 - 342 30 00,
Cisco Systems, Karin van Geelen, public relations, telefoonnummer 020 - 342 34 12,
e-mail (kgeelen@cisco.com),
Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Robert de Moll, telefoon: 023 - 562 82 08,
e-mail (robertdm@monogram.nl).

Noot voor redacties

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie