Nominaties prijs van de Nederlandse filmkritiek

Datum nieuwsfeit: 29-09-1999
Nederlands Film Festival

PERSBERICHT 29 SEPTEMBER

NOMINATIES BEKENDGEMAAKT VOOR PRIJS VAN DE NEDERLANDSE FILMKRITIEK Tijdens de Talkshow van het Nederlands Film Festival zijn de nominaties bekendgemaakt voor de Prijs van de Nederlands Filmkritiek, die toegekend wordt door de Kring van Nederlandse Filmjournalisten. De prijs bestaat uit facilitaire ondersteuning door de firma Holland Subtitling. Indien gewenst zal een kopie van de winnende film worden voorzien van Engelse ondertitels ten behoeve van vertoning in het buitenland. Als de betreffende film deze ondersteuning niet nodig heeft, geldt de prijs voor de volgende film van de maker.

De jury van de Prijs van de Nederlands Filmkritiek bestaat uit: Leo Bankersen, Chris Buur en Antoinette Polak

Genomineerd voor de Prijs van de Nederlandse Filmkritiek 1999 zijn: De Daltons van Rita Horst Madelief: krassen in het tafelblad van Ineke Houtman The Making of a New Empire van Jos de Putter

De Prijs van de Nederlandse Filmkritiek 1999 wordt uitgereikt tijdens het Nederlands Film Gala op vrijdag 1 oktober 1999.