Klanten waarderen HTM met cijfer 7,1

Datum nieuwsfeit: 29-09-1999

Persbericht nr. 20, 29 september 1999

KLANTEN WAARDEREN HTM MET 7,1

Sinds 1996 organiseert HTM de zogenaamde kwaliteitsmeter. Dit is een groot opgezet klanttevredenheidsonderzoek. Dit onderzoek wordt gehou-den om inzicht te krijgen hoe onze klanten de dienstverlening van HTM ervaren. Het gemiddelde rapportcijfer over het afgelopen jaar was 7,1 (1998: 7,0).

HTM is zeer verheugd met de licht toegenomen waardering van haar dienstverlening. Zeker gezien het feit dat HTM het afgelopen jaar werd getroffen door de calamiteit op de Kalvermarkt (lekkage tramtunnel) en te maken had en nog heeft met uitgebreide en vaak complexe werkzaamheden en omleidingen in de Haagse binnenstad en enkele randgemeenten. HTM heeft in totaal 22.000 enquêteformulieren uitgedeeld in tram en bus, die thuis ingevuld moesten om deze vervolgens weer aan HTM te retourneren. Bij het onderzoek zijn vrijwel alle HTM-bus- en tramverbindingen betrokken. Ook is tijdens het onderzoek onder meer gekeken naar aspecten als geslacht, leeftijd en autobeschikbaarheid van de ondervraagden, de kenmerken van verplaatsingen met HTM (frequentie, motief, reistijd, e.d.) en de klachtenmeldingen.