Introductie Internet Starters Kit voor senioren

Datum nieuwsfeit: 30-09-1999

Microsoft, Planet Internet en SeniorWeb introduceren Internet Starters Kit voor senioren

Introductie vindt plaats op de 50+Beurs in de Jaarbeurs te Utrecht

Schiphol-Rijk/Brussel, 28 september 1999 - 'Meer vijftigplussers op het web'. Met deze doelstelling voor ogen introduceren Microsoft, Planet Internet en SeniorWeb hun 'Internet Starters Kit' op de stand (7A066) van SeniorWeb tijdens de 50+Beurs in de Utrechtse Jaarbeurs. De 50+Beurs wordt gehouden van 30 september tot en met 3 oktober 1999. De inhoud van de Internet Starters Kit bestaat uit het magazine Internet Starters Kit (een uitgave van Pulse Publications dat ook Microsoft Office Magazine uitgeeft) met uitgebreide informatie en stap-voor-stap uitleg over Internet, een gratis Internet-proefabonnement bij provider Planet Internet, gratis evaluatiesoftware van de interactieve encyclopedie Microsoft Encarta Winkler Prins 2000, met speciale bonnen voor korting op de aankoop van Microsoft Encarta (alleen bij deze beursversie van de Internet Starters Kit). In samenwerking met KPN Telecom voegt SeniorWeb er nog een Internet demo cd-rom aan toe, voor wie het eerst allemaal - zonder het gebruik van een telefoonaansluiting - wil uitproberen.

De introductie van de Internet Starters Kit is een initiatief van Microsoft, Planet Internet en SeniorWeb. De introductie maakt deel uit van het Microsoft Senior Initiative, een programma dat tot doel heeft het PC- en Internetgebruik onder ouderen wereldwijd te stimuleren. Juist ouderen hebben een groot belang bij het gebruik van Internet en computers. Ze vergroten hun kans op het leggen van contacten, het vergaren van kennis en het ontwikkelen van hun creativiteit en vaardigheden.

Microsoft heeft voor dit initiatief met SeniorWeb gekozen, omdat SeniorWeb een gerenommeerde op Europa gerichte non-profitorganisatie is die ouderen op een open en respectvolle wijze inwijdt in de informatie- en communicatietechnologie. Met dit initiatief wil Microsoft een brug slaan tussen de leefwereld van ouderen en de digitale maatschappij. Daartoe beoogt Microsoft om de samenwerking met non-profitorganisaties en overheidsinstellingen die zich bezighouden met oudereneducatie, uit te breiden.

Planet Internet doet graag mee aan dit initiatief. Planet Internet heeft haar huidige marktpositie bereikt door haar aanbod af te stemmen op de wensen van haar klanten, waarbij kwaliteit, toegankelijkheid en snelheid vooropstaan. Planet Internet geeft hier invulling aan door de inzet van een snel netwerk (www.ivis.nl), een uitstekend informatieaanbod (www.planet.nl), innovatieve diensten en een deskundige en goed bereikbare telefonische helplijn die niets extra kost.

Om de drempel tot de wereld van pc's en Internet voor senioren nog verder te verlagen zal Microsoft in de naaste toekomst informatie over het Senior-initiatief opnemen op haar website en de mogelijkheden onderzoeken tot het produceren van op ouderen afgestemde software, video's en boeken. Ook zal Microsoft SeniorWeb ondersteunen bij het opzetten van opleidingen voor senioren.

Op de 50+Beurs kost de Internet Starters Kit slechts f 5,-. In de boekhandel zal de consumentenprijs f 14,95 bedragen.

Meer informatie over SeniorWeb op www.seniorweb.nl; over de 50+Beurs op www.50plusbeurs.nl.

Microsoft
Sinds de oprichting in 1975 heeft Microsoft zich ten doel gesteld om voor de PC software te creëren die mensen waardevolle mogelijkheden biedt, zowel thuis als op het werk en op school. Microsoft's visie 'een computer op ieder bureau en in ieder huis', is nu geïntegreerd met Internet, hetgeen het bereik van de PC en haar gebruikers verruimt. Als 's werelds grootste softwareleverancier levert het bedrijf innovatieve producten die doorlopend worden afgestemd op de behoeften van de klant. Het productaanbod omvat besturingssystemen, server-applicaties, applicaties voor zakelijk en privé-gebruik en tools voor het ontwikkelen van bedrijfsbrede zakelijke en Internet-applicaties. Microsoft biedt tevens online diensten, geeft personal computerboeken uit en levert hardware, waaronder toetsenborden en muizen. De producten van Microsoft zijn geschikt voor vrijwel alle PC's, beschikbaar in meer dan dertig talen en worden in meer dan vijftig landen verkocht.

Voor meer informatie:
Microsoft B.V., Michiel Gosens, Public Relations Manager, telefoon: +31 (0)20 - 500 12 74
Microsoft N.V., Els Stevens, Public Relations Manager, telefoon: +32 (0)2 - 704 33 22
Of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Perlita Fränkel, telefoon: +31 (0)23 - 562 82 08.
Dit persbericht en andere persinformatie van Microsoft kunt u ook vinden op de Microsoft Benelux website op pagina
www.microsoft.com/benelux/press/.

Microsoft, Windows en Windows NT zijn hetzij gedeponeerde handelsmerken hetzij handelsmerken van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. Alle andere merk- en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve houders.