Zangersheide corrigeert resultaat hengstenkeuring

Datum nieuwsfeit: 30-09-1999
Hoefnet

Zangersheide corrigeert resultaat hengstenkeuring

De hengstenkeuring van Studbook Zangersheide die op vrijdag 25 en zaterdag 26 september jongstleden in Lanaken (Bel) werd gehouden, heeft door een misverstand tot gevolg gehad dat de uitslag zoals die op zaterdagavond aan het publiek is meegedeeld en voor publicatie is vrijgegeven achteraf moet worden gecorrigeerd.

De twee hengsten, waarvan jurylid Hans Horn in de catalogus als eigenaar staat vermeld, zijn op zijn uitdrukkelijk verzoek alsnog teruggetrokken. Bovendien is na nogmaals uitgevoerde controle nog een derde hengst van de lijst geschrapt.

In plaats van het oorspronkelijke aantal van 16 nieuw gekeurde hengsten (inclusief 2 ponyhengsten) zijn derhalve 11 nieuw gekeurde rijpaardhengsten en 2 ponyhengsten in de boeken van Studbook Zangersheide ingeschreven.

Juryvoorzitter Alwin Schockemöhle en Studbookvoorzitter Léon Melchior betreuren de ongelukkige gang van zaken, waarvoor zij hun excuses aanbieden aan alle betrokkenen.