Companion 2.0 verbetert webdevelopment en sitemanagement

Datum nieuwsfeit: 30-09-1999

Contactpersoon: Christine Brackmann, (christine.brackmann@companion.nl)
Website: www.companion.nl

COMPANION 2.0 VERBETERT WEBDEVELOPMENT EN SITEMANAGEMENT FUNDAMENTEEL

BAARN - Companion BV zal tijdens Internet World Fall'99 (New York, 6-8 oktober) Companion 2.0 lanceren. Companion 2.0 maakt het mogelijk de totale levenscyclus van een website efficiënt en systematisch te beheren. Het webontwikkelproces stopt niet na de eerste site-publicatie, maar gaat voortdurend door. Companion maakt dit proces beheersbaar door nieuwe methoden voor codehergebruik, sitemanagement, databasepublicaties, resource- en linkmanagement.

behoefte aan efficiëntie in website-ontwikkeling en -beheer. Companion introduceert een componentmodel waarmee codeher-gebruik het niveau van templates en 'code snippets' ontstijgt. Dit componentmodel maakt een gestructureerde, systematische aanpak van webdevelopment en sitemanagement mogelijk. Zoals een van de 'early adopters' stelt: "Met Companion kan ik een website bouwen zoals ik een applicatie zou bouwen."

Met Companion kan de webdeveloper elk willekeurig stuk code (HTML, ASP, JavaScript, VBScript, enzovoorts) opslaan als een herbruikbaar en flexibel inzetbaar component. De flexibiliteit van Companion-componenten kan uitgebreid worden met behulp van Companion Script en parameters. Onderdelen zoals navigatiebalken, indexlijsten en database queries kunnen als component opgenomen worden in templates en zelfs in andere componenten. Het 'Edit once, Use everywhere' concept van Companion-componenten vereenvoudigt de onderhoudbaarheid van de website aanzienlijk.

Met Companion Script en parameters kan de webdeveloper precies bepalen hoe een component zich op een individuele pagina gedraagt. Dezelfde component kan door verschillende parameters en script-toepassingen verschillende eindresultaten opleveren. Companion stelt de webpagina's en serverscripts samen door de templates, componenten en Companion Script te verwerken. Het eindresultaat dat Companion op de webserver plaatst bevat alleen code, zoals HTML, ASP, JavaScript, VBScript, enzovoorts, zonder een spoor van de Companion scripts.

Companion biedt een uitgebreide ondersteuning voor het opnemen van gegevens uit Microsoft Access® of ODBC-databases in de website. Hiermee wordt het mogelijk om naast dynamisch gegenereerde pagina's, ook vooraf gegenereerde, database-gestuurde webpagina's te creëren. Database lookup-wizards maken het buitengewoon eenvoudig om velden en records te selecteren, eventueel met behulp van SQL.

Voor het bouwen en onderhouden van componenten en templates biedt Companion een krachtige en veelzijdige script editor met onder andere Syntax Coloring, Auto Completion, Drag en Drop, uitgebreide HTML help en Companion Script help, debug-ondersteuning en multi-user gebruik. Meerdere HTML-wizards vereenvoudigen het maken van tabellen, framesets, kleurdefinities, fontdefinities en formulieren. Daarnaast zorgen Companions Logical Link Management en Logical Image Management ervoor dat hyperlinks altijd werken en plaatjes nooit op de server ontbreken.
BEDRIJFSINFORMATIE
Companion BV is een dochteronderneming van Informaat BV. Informaat is een intellectual venture capitalist die ondernemingen met een missie in informatie-ontsluiting ondersteunt met zowel intellectueel kapitaal als investeringskapitaal.

REDACTIONEEL
Companion 2.0 is sinds juli 1999 beschikbaar. Van 6 tot en met 8 oktober wordt Companion 2.0 gepresenteerd op Internet World Fall'99 in New York. Deze beurs markeert de start van de publiciteit rond Companion.

De beta-versie van Companion is uitverkoren als 'Editor's Pick van ZDNet Hotfiles (www.hotfiles.com) . Van Tucows ontving Companion in de categorie Advanced HTML Editors de hoogste rating (zie de Nederlandse mirrorsite tucows.nl.uu.net/htmleditnt.html ).

Wij nodigen u uit voor een persoonlijke ontmoeting met de software-ontwikkelaars en managers achter Companion. Voor een afspraak kunt u contact opnemen met Christine Brackmann, (christine.brackmann@companion.nl) , 035 5433799.

Evaluatie van Companion
Mocht u overwegen Companion te evalueren, dan kunt u een cd-rom aanvragen of een proefversie van Companion downloaden via:
www.informaatdownload.com/CompanionSetup.exe .

Om de proefversie (20 dagen) om te zetten in een definitieve versie voor ongelimiteerd gebruik heeft u een registratiesleutel nodig. Registratiesleutel en cd-rom kunt u aanvragen per email of telefonisch: (christine.brackmann@companion.nl) , of 035 5433799.

Wij raden u aan de website te raadplegen (www.companion.nl ) voor updates.

Contactinformatie
Companion BV, Postbus 789, 3740 AT Baarn; Jacob van Lenneplaan 57, 3743 AP Baarn
Email: (info@companion.nl) Tel: 035 5433799 (9.00 - 17.00)