Strategische alliantie SAP en HP

STRATEGISCHE ALLIANTIE SAP EN HP VERZORGT
COMPLEET DIENSTENAANBOD VIA MYSAP.COM

HP OpenView wordt onderdeel van SAP-diensten EarlyWatch en GoingLive

Amstelveen, 30 september 1999 - Hewlett-Packard en SAP zijn een strategische alliantie aangegaan voor het ontwikkelen van diensten voor gezamenlijke gebruikers. Met de ontwikkeling van een open communicatieplatform dat gebruikers koppelt aan leveranciers, partners en dienstverleners zorgen SAP en HP voor directe uitwisseling van diensten. Zo garanderen beide bedrijven complete, geïntegreerde ondersteuning gedurende de gehele levenscyclus van HP- en SAP-oplossingen. De eerste twee gezamenlijke diensten zijn al beschikbaar.

Wanneer een gebruiker een verzoek om IT-diensten (bijvoorbeeld ten aanzien van een netwerk bottleneck) aan de SAP Business Community stuurt, kan deze het verzoek automatisch doorsturen naar de juiste dienstverlener. De dienstverlener doet de gebruiker op zijn beurt een passend aanbod. De SAP Business Community is onderdeel van de mySAP.com-oplossing. mySAP.com verzorgt snelle en volledig geautomatiseerde Web-gebaseerde dienstverlening. Dit verlaagt de totale eigendomskosten en garandeert optimale beschikbaarheid van de systemen van gebruikers.

De alliantie tussen HP en SAP vormt tevens de basis voor de ontwikkeling van een gecombineerd, compleet, bedrijfskritisch supportpakket. HP OpenView wordt onderdeel van de SAP-diensten EarlyWatch en GoingLive. Dit resulteert in een complete multiplatform-oplossing voor het beheer van de gehele SAP-omgeving, inclusief netwerksystemen en applicaties. De eerste twee diensten die door de alliantie worden aangeboden zijn Systems Performance Check for Windows NT in SAP Environments en
HP Network Performance Assessment for SAP Environments.

HP OpenView
HP is met HP OpenView wereldwijd één van de grootste leveranciers van geïntegreerde beheeroplossingen voor applicaties, systemen, netwerken, software, desktops, beveiliging, opslag en IT-diensten. HP OpenView-oplossingen worden toegepast bij meer dan 120.000 gedistribueerde multivendor IT-omgevingen. Samen met aanbiedingen van meer dan 200 partners, biedt HP OpenView een compleet portfolio diensten en beheeroplossingen voor alle belangrijke platformen.

SAP
MySAP.com gebruikt SAP's database met gebruikers van zakelijke software (de grootste ter wereld) als basis. MySAP.com is een e-business portaal dat toegang biedt tot goederen, diensten en informatie op maat. Hier kunnen gebruikers SAP-oplossingen laten omzetten in Internet-applicaties. Met mySAP.com gebruiken bedrijven de kracht van Internet voor het optimaliseren van distributieketens, beheren van strategische relaties, verkorten van time-to-market, delen van virtuele informatie en verhogen van de productiviteit en de waarde van aandelen. SAP staat genoteerd op verschillende aandelenbeurzen, waaronder die in Frankfurt en New York. Meer informatie over SAP is te vinden op www.sap.com.

Informatie over Hewlett-Packard en het Y2K-programma is te vinden op: www.hp.nl.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van Internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten. De computer-gerelateerde omzet over het jaar 1998 bedroeg wereldwijd 39,5 miljard dollar. HP is bezig met de oprichting van een aparte organisatie voor de productie van test-en-meetapparatuur, halfgeleiders, medische systemen en apparatuur voor chemische analyses. Deze activiteiten genereerden in 1998 een omzet van 7,6 miljard dollar.

Met 123.000 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar in 1998 is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Noot voor redacties