Uitgifte gewone aandelen Simac Techniek NV

Datum nieuwsfeit: 30-09-1999

PERSBERICHT

Het onderstaande persbericht mag niet worden verspreid c.q. gepubliceerd in en verzonden naar de Verenigde Staten van Amerika, Canada en Japan.

Veldhoven, 30 september 1999

Uitgifte gewone aandelen Simac Techniek NV

Simac Techniek NV ('Simac') maakt hierbij bekend dat de in het persbericht van 9 september 1999 aangekondigde onderhandse emissie van gewone aandelen Simac is afgesloten. Simac heeft ter versterking van haar vermogenspositie totaal 1.985.289 gewone aandelen (nominale waarde fl. 0,20) geplaatst bij beleggers. De aandelen zijn uitgegeven tegen een koers van Euro 8,00. Hiermee is fl. 35 mln aan nieuw eigen vermogen aangetrokken.

De aandelen zijn geplaatst bij o.a. het bestuur van Simac, de huidige grootaandeelhouder Simal Beheer en een financiële partij.

Voorts zijn door ABN AMRO Bank en Nationale Investerings Bank voor fl. 10 miljoen bestaande achtergestelde leningen tegen gelijke condities in aandelen Simac (567.224 aandelen) omgezet.
Op korte termijn zal de Brabantse Ontwikkelings Maatschappij eveneens tegen gelijke condities een bestaande achtergestelde lening van fl. 1 miljoen converteren in aandelen Simac (56.722 aandelen).

Voor de nieuwe aandelen, die een gelijk dividendrecht hebben als de reeds genoteerde aandelen, wordt notering aangevraagd.

Na bovengenoemde plaatsing en conversies zal het totaal aantal uitstaande gewone aandelen 13.231.394 bedragen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Dhr. Ir. E. van Schagen (algemeen directeur Simac Techniek N.V., tel.: 040-2582700 of
per e-mail: (Eric.Schagen@simac.nl)

Overzicht laatst verschenen persberichten:
www.simac.nl/nl/news/menu.asp

Met vriendelijke groeten,