Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 30-09-1999

Donderdag 30 September

VERDACHTE AANGEHOUDEN VOOR DIEFSTAL EN BEDREIGING

('s-Hertogenbosch) Woensdagmorgen is een 25-jarige Bosschenaar in zijn ouderlijke woning op de Generaal Rosslaan in 's-Hertogenbosch aangehouden terzake bedreiging en diefstal. De man wordt verdacht van diefstal van een GSM uit een woning aan de Muntelstraat in zijn woonplaats. De man was op uitnodiging van de bewoner in de woning aanwezig en zou daar de GSM en een geldbedrag van enkele tientallen guldens uit een jaszak hebben ontvreemd. Nadat de 53-jarige bewoner hem daar mee confronteerde bedreigde hij de man met de dood. Uit verhoor is inmiddels gebleken dat de man zich in de periode eind augustus tot heden schuldig heeft gemaakt aan o.a. diefstal van postzegels bij een postkantoor aan de Helftheuvelpassage, diefstal van een aantal flessen after shave en eau de toilette bij een drogist aan de Rompertpassage en diefstal van flacons wasmiddel bij een tankstation aan de Kooikersweg. In alle gevallen werden de gestolen goederen geruild voor harddrugs.

15-JARIGE AANGEHOUDEN VOOR TASJESROOF ('s-Hertogenbosch)

Woensdagmiddag is op het politiebureau een 15-jarige jongen zonder vaste woon- of verblijfplaats aangehouden voor tasjesroof. Hij wordt ervan verdacht woensdagavond 22 september een 60-jarige Berlicumse op de Caveleriestraat in 's-Hertogenbosch van haar tas met portemonnee te hebben beroofd. Uit onderzoek bleek dat de 15-jarige jongen verantwoordelijk zou zijn voor de roof. De politie had de jongen nog niet kunnen traceren. Woensdagmiddag waagde hij zich nietsvermoedend in het hol van de leeuw om aangifte doen van vermissing van zijn identiteitsbewijs en kon worden aangehouden. Hij is inverzekeringgesteld.

VROUW MISHANDELD DOOR "VRIEND" ( 's-Hertogenbosch)

Van woensdag op donderdag is een 23-jarige vrouw in een woning aan de Steve Bikostraat in 's-Hertogenbosch ernstig mishandeld door haar 30-jarige vriend. De politie trof de vrouw bebloed aan op het Wielsem. Uit haar verklaring bleek dat zij zich had gemengd in een ruzie van haar 30-jarige vriend met diens vriend. Het slachtoffer kreeg daarop een harde vuistslag in het gezicht . Zij is per ambulance met o.a. een gebroken neus overgebracht naar het Carolusziekenhuis. De 30-jarige verdachte is in de woning aangehouden en op het politiebureau ingesloten. De vrouw kon na behandeling het ziekenhuis weer verlaten.

AUTODIEFSTAL ('s-Hertogenbosch)

Van woensdag op donderdag is vanaf de Klokkenlaan in 's-Hertogenbosch een rode Opel Corsa met het kenteken SG-41-PP ontvreemd.

VROUW BEROOFD VAN GELD ('s-Hertogenbosch)

Woensdagmiddag is een 42-jarige Bossche op de Maastrichtseweg onder de Lambooybrug in 's-Hertogenbosch beroofd van haar geld. De vrouw werd door drie ca. 17-jarige jongens tot stoppen gedwongen. Haar jas met pasjes en portemonnee lag los over haar fiets en werd door de jongens weggepakt. Even later ging het drietal er gezamenlijk op één snorscooter vandoor. De jas met pasjes en een lege portemonnee lieten zij achter. De vrouw mist een geldbedrag van ongeveer Fl. 100,=.

AUTODIEFSTAL (Rosmalen)

Van woensdag op donderdag is vanaf de Sasseltberg in Rosmalen een grijze Mercury Sable Wagon K6 met het kenteken XD-34-XJ ontvreemd.

RIJDEN ONDER INVLOED (Rosmalen)

Van woensdag op donderdag is een 43-jarige automobilist uit Rosmalen op de Molenstraat in zijn woonplaats betrapt op het rijden onder invloed. Hij kreeg een rijverbod van drie uur en een proces-verbaal.

WILDPLASSER VERZET ZICH ('s-Hertogenbosch)

Van woensdag op donderdag is op de Karrenstraat in 's-Hertogenbosch een 35-jarige Bossche wildplasser aangehouden. De man stond tegen de gevel van een café te urineren en werd betrapt door de surveillerende agenten. Toen de man proces-verbaal kreeg weigerde hij zijn naam op te geven en reageerde nogal opgefokt. Hij is aangehouden en wilde in eerste instantie niet in de surveillancewagen stappen. Op het bureau duwde hij een agente bijna tegen een glazen wand omdat hij niet in een ophoudkamer wilde.Hij is op dat moment onder controle gebracht en in de boeien geslagen. De man is in de loop van de nacht met een proces-verbaal op zak heengezonden.

GROOT GELDBEDRAG ONTVREEMD ('s-Hertogenbosch)

Donderdagmorgen is aangifte gedaan van diefstal cq. verduistering van een aanzienlijk geldbedrag bij een bedrijf op winkelcentrum het Wielsem in 's-Hertogenbosch. De eigenaar van de zaak ontdekte vanmorgen dat de dagopbrengst over de afgelopen vijf dagen op onverklaarbare wijze niet bij de bank terecht is gekomen. Het geld is vermoedelijk uit de kluis van het bedrijf weggenomen. De politie onderzoekt de zaak.

GROEP "KRUISKAMP"JONGEREN OP SURVIVAL ('s-Hertgenbosch) Van vrijdagavond 17- tot zondagavond 19 september is een groep van vijftien Marokkaanse en Somalische jongeren uit de wijk Kruiskamp onder begeleiding van vier politiemensen van team West & Maaspoort en een jongerenwerker van DIVERS op survival geweest in de omgeving van Simpelveld.

Doelstelling Doel van het survivalweekend was om o.a. de jongeren een spiegel voor te houden m.b.t. eigen gedrag, het leren opzoeken van de eigen grenzen, de jeugd op een andere manier in contact te laten komen met Politie en DIVERS en de jongeren nog een signaal af te geven dat er ook voor hen wat wordt gedaan. (In een eerder stadium de inrichting van de Lucia-school)