Politiebericht Aa en Dommel

Datum nieuwsfeit: 30-09-1999

Donderdag 30 September

VROUW GEWOND BIJ AANRIJDING (Schijndel)

Woensdagavond rond 19.30 uur is een 51-jarige vrouw uit Schijndel gewond geraakt bij een aanrijding. De vrouw liep samen met haar man op de Loosbraak komende vanuit de richting Structuurweg in Schijndel. Over de Loosbraak in de richting Duinweg reed een licht grijze auto. Deze bestuurder wist nog juist een aanrijding met een geparkeerde auto te voorkomen. Door de uitwijk manoeuvre begon de auto te slingeren en reed hij de voetgangster aan. De bestuurder reed direct na het ongeval door. Korte tijd later werd elders op het industrieterrein Duin in Schijndel de beschadigde auto aangetroffen. De bestuurder, een 51-jarige man uit Uden, die bij de auto was, is direct aangehouden. De man bleek met de auto de doodlopende Industieweg door gereden te zijn en met hoge snelheid via het talud de spoorlijn te zijn overgestoken, waardoor hij in de omgeving van de Madame Curieweg terecht kwam. Hierbij is de auto zwaar beschadigd. Het slachtoffer is met breuken in een voet overgebracht naar een ziekenhuis. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt.

INBRAAK (Biezenmortel)

In de nacht van woensdag op donderdag is ingebroken in een instelling aan de Hooghoutseweg in Biezenmortel. Een raam van een van de lokalen werd opengebroken, waardoor men binnen kon komen. Een computer werd gestolen.

AUTO GESTOLEN (Boxtel)

In de nacht van woensdag op donderdag is vanaf de van Cronenborgstraat in Boxtel een grijze Opel Omega gestolen. In de auto is een hoeveelheid gereedschap aanwezig voor elektra. Het kenteken van de auto is ZK-49-ND.