Motorrijders massaal tegen rekeningrijden

Datum: 30-09-1999

MOTORRIJDERS ACTIE GROEP

MAG IN ACTIE TEGEN REKENINGRIJDEN VOOR MOTORRIJDERS

Op woensdag 29 september jl. heeft de Motorrijders Actie Groep (MAG) een petitie met 22.552 handtekeningen aangeboden aan de vaste kamercommissie voor verkeer en waterstaat, waarin zij pleit voor de vrijstelling voor motorrijders bij invoering van rekeningrijden.

De petitie werd door MAG-voorzitter Kees Meijer overhandigd aan waarnemend commissievoorzitter de heer Biesheuvel (CDA), in het bijzijn van Tweede-Kamerleden van o.a. CDA, D66 en PvdA. Het aanbieden vond plaats midden op het Plein in Den Haag (voor de Tweede Kamer) de politici werden omringd door vele MAG-leden die speciaal hiervoor op hun motor naar Den Haag waren gekomen.

De MAG heeft het afgelopen jaar steeds gepleit voor vrijstelling voor motorrijders bij de invoering van het rekeningrijden, zowel bij de minister van verkeer en waterstaat, mevrouw Netelenbos, als bij de leden van de Tweede Kamer. Dankzij deze voortdurende lobby hebben verschillende Tweede-Kamerfracties, waaronder het CDA, de PvdA, D66, de VVD en de SP, inmiddels te kennen gegeven een aparte positie voor de motorrijder te willen.

Wie meer informatie wil over de MAG kan bellen met 058-2134478, maar je kunt natuurlijk ook langskomen tijdens de komende MotoRAI van 20 t/m 24 oktober. Je vindt de MAG-stand in de Randstadhal (hal 9, standno. R903).

MOTORRIJDERS ACTIE GROEP
1090 GH Amsterdam