KNMI-directeur Fijnaut naar Meetkundige Dienst

30 september 1999

KNMI-directeur Fijnaut naar Meetkundige Dienst

KNMI-directeur dr. H.M. Fijnaut is benoemd tot
hoofdingenieur-directeur van de Meetkundige Dienst, onderdeel van Rijkswaterstaat. Hij volgt ir. E.J. Riedstra op die directeur Verkeer, Vervoer en Bestuur van de Directie Oost-Nederland van Rijkswaterstaat wordt.

De heer Fijnaut (57) is in 1985 hoofddirecteur van het KNMI geworden. In deze functie heeft hij zich ingezet voor het vergroten van de kennis op het gebied van de weerkunde, de klimatologie en seismologie. Fijnaut heeft zich ook veel beziggehouden met het versterken van internationale contacten en samenwerking op het gebied van de meteorologie. Naar verwachting zal hij op 1 december a.s. zijn nieuwe functie in Delft aanvaarden. De procedure voor werving van een nieuwe directeur is inmiddels in gang gezet.

Voor meer informatie en interviews kunt u contact opnemen met Harry Geurts of Monique Somers, afdeling PR & Voorlichting KNMI, telefoon 030 22 06 317

Laatste wijziging: 30 september 1999

PR & Voorlichting KNMI