Machinefabriek Figee wil eenderde personeel ontslaan

Datum nieuwsfeit: 30-09-1999

FNV BONDGENOTEN

Machinefabriek wil eenderde personeel ontslaan

Machinefabriek Figee in Haarlem is van plan om het personeel met 30% in te krimpen: 37 van de 99 werknemers zouden moeten vertrekken. De bouwer van drijvende kranen en walkranen acht deze drastische ingreep noodzakelijk omdat het bedrijf in de rode cijfers is geraakt. Bestuurder Kitty Spaan van FNV Bondgenoten deelt de mening van Figee dat er wat moet gebeuren: 'Vanaf juli weten wij dat het niet goed gaat met Figee, de fabriek heeft dringend nieuwe opdrachten nodig om te kunnen blijven bestaan. Voor de mensen die moeten vertrekken willen wij het liefst een behoorlijk sociaal plan afspreken. Probleem is natuurlijk dat er weinig geld is. Maar desondanks vindt FNV Bondgenoten dat deze 37 mensen niet zomaar op straat gegooid kunnen worden.'

Meer informatie:
Kitty Spaan, bestuurder, 06-51610352