Politiebericht Eindhoven

Korps: Brabant-Zuid-Oost, plaats: Eindhoven 09/30/99

Persbericht 30 september 1999/

Berichten uit Eindhoven

Eindhoven: Met drank tegen geparkeerde auto
Woensdagavond om 20.50 uur is op de St. Trudostraat een 74-jarige Eindhovense automobilist aangehouden. De man was op die straat met zijn auto tegen een links van de weg geparkeerde auto gereden. Hij bleek gedronken te hebben. Het blazen mislukte, waarna een bloedproef werd afgenomen. Het rijbewijs van de man is ingenomen.

Eindhoven: Bromfietsers onderuit
Op verschillende plaatsen zijn bromfietsbestuurders onderuit gegaan. Zij raakten minder of meer gewond bij hun val.

- Op het fietspad van de Schootsestraat verloor om 10.15 uur een 16-jarige bromfietser uit Hulsel de macht over het stuur, hij viel en belandde tegen een boom. Mogelijk is het motorblok van de bromfiets afgebroken, waardoor hij de bromfiets niet meer in bedwang kon houden. De jongen is met inwendig letsel in het St. Josephziekenhuis opgenomen.

- Een Eindhovens meisje van 17 jaar oud raakte op de Insulindelaan licht gewond. Zij remde met haar bromfiets en ging onderuit. In het Diaconessenhuis bleek dat zij de schouder en een bovenbeen had gekneusd. Zij kon na behandeling weer naar huis.
- Op de Winston Churchilllaan slipte een 18-jarige Nuenense bromfietsbestuurster toen zij moest remmen. Ook zij viel. In het Catharinaziekenhuis bleken de verwondingen mee te vallen. Zij hoefde niet opgenomen te worden.

Eindhoven: Bestelauto gestolen
Tussen 9.00 en 10.00 uur is op de Stuiverstraat een blauwe Mitsubishi Canter bestelauto met het kenteken VR-58-TF gestolen.

Helmond: Lastige mannen aangehouden
Op de Molenstraat zijn donderdag om 0.35 uur twee mannen van 30 en 45 jaar oud, zonder vaste woon- of verblijfplaats aangehouden. De aangehouden verdachten hadden een 28-jarige Helmondse vrouw lastig gevallen. Zij wilden eerst een kwartje van haar om te bellen, maar later wilden zij zelf het geld uit haar tas pakken. De vrouw kon de bestuurder van een passerende auto waarschuwen. Deze belde de politie. De twee verdachten konden in de buurt aangehouden worden.

Helmond: Vernieler aangehouden
Een 57-jarige Helmonder werd om 1.30 uur in de Molenstraat aangehouden. Hij zou even voor zijn aanhouding een ruit van een woning hebben vernield. De eigenaar van de woning zag de verdachte en waar hij naar toe ging. De gewaarschuwde politie kon de verdachte daarna aanhouden.

Helmond: Inbraak in berging
In de nacht van woensdag op donderdag is ingebroken in de berging achter een woning aan de Prins Bernhardlaan. De deur is opengebroken en er is een rode damesfiets met een waarde van f 900,= weggenomen.

Helmond: Auto gestolen
Vanaf de Spoorstraat is woensdagavond een blauwe Mercedes 208 bestelauto met het kenteken VG-18-JS gestolen.

Helmond: Jongetje breekt been bij aanrijding
Op de Bindersestraat is donderdag om 11.00 uur een driejarig Helmonds jongetjes gewond geraakt toen hij plotseling, tussen twee geparkeerde auto?s door, de Bindersestraat opliep en aangereden werd door een personenauto. De auto werd bestuurd door een 42-jarige Helmonder, die met gepaste snelheid over de Bindersestraat reed. Het jongetje werd met een gebroken been in het Elkerliekziekenhuis opgenomen.

Helmond: Snelheidscontroles

- Donderdag is tussen 9.00 en 11.00 uur op de Gerwenseweg gecontroleerd op snelheid. Er passeerden 415 voertuigen. 90 bestuurders reden te snel. De snelste reed 89 km/u.
- Tussen 12.00 en 13.30 uur stond de radarapparatuur op de Stilpot. Hier werden 148 voertuigen gecontroleerd, waarvan er 17 te snel reden. De snelste reed 71 km/u.
Op beide plaatsen geldt een maximum snelheid van 50 km/u.