Porsches rijden geld bijeen voor Koningin Wilhelmina Fonds

Datum nieuwsfeit: 30-09-1999
Porsche Nederland

250 Porsches rijden 85.000 bijeen voor Koningin Wilhelmina Fonds

Op zaterdag 11 september jl. organiseerde Pon Porsche Import in het kader van haar 50-jarig jubileum een unieke toerrit, waaraan circa 250 Porsches deelnamen. De opbrengst van de rit, 85.000 gulden, kwam ten goede aan de Nederlandse Kankerbestrijding/het Koningin Wilhelmina Fonds (KWF), dat dit jaar eveneens haar 50ste verjaardag viert. Een cheque voor dit bedrag werd zaterdagochtend door Hein Hartman, Manager Pon Porsche Import, overhandigd aan Raymond van Haeften, Hoofd Fondsenwerving van het KWF. De toerrit werd gereden door Porsches van uiteenlopende bouwjaren, kleuren en uitvoeringen en vormde de grootste groep ooit van Nederlandse Porsches bij elkaar. Terwijl de stoet werd aangevoerd door een originele Rijkspolitie-Porsche, zorgde een helikopter van het Korps landelijke politiediensten voor begeleiding vanuit de lucht. De toeristische route voerde vanaf het Koopmanshuis op het terrein van Pon Porsche Import / Pon's Automobielhandel te Leusden via de Luchthaven Lelystad naar het Nederlands Politie Museum te Apeldoorn. Na een bezoek aan dit museum reed de stoet terug naar Pon. De opbrengst van de Porsche Jubileum Toerrit kwam tot stand door het - verplicht - verhuren van de passagiersstoel à 250 gulden. Pon Holdings, de holdingmaatschappij waartoe Porsche-importeur Pon behoort, ondersteunde het initiatief met 25.000 gulden. Korte impressies van de Porsche Jubileum Toerrit zullen te zien zijn in het televisieprogramma van Ivo Niehe Producties over het 50-jarig KWF op vrijdag 29 oktober aanstaande bij de TROS op TV2 en in het SBS6-programma 'Zo goed als nieuw' van zaterdag 30 oktober.

© 1999 Dr.Ing.h.c.F.Porsche AG. All rights reserved.