Cisco levert basis voor Internet-economie

Datum nieuwsfeit: 30-09-1999
Cisco levert basis voor Internet-economie

ContentFlow Architecture maakt overgang naar 'content networking' mogelijk

Amsterdam, 30 september 1999 - Cisco Systems kondigt vandaag een 'content networking'-architectuur aan alsmede een reeks verbeterde producten die deze architectuur mogelijk maken. Deze ContentFlow Architecture helpt service providers - en daarmee hun klanten - hun netwerken zodanig in te richten dat deze voldoen aan de eisen van de sterk opkomende Internet-economie.

Content networking is gebaseerd op het internetworking-fundament dat het netwerk wereldwijd toegang biedt tot web- en applicatie-content met behulp van technieken voor content tracking, toegang tot content en beheer van de informatiestroom. ContentFlow Architecture is een end-to-end-architectuur die service providers in staat stelt om in korte tijd intelligente web hosting services - die verder gaan dan wat mogelijk is met de huidige beperkte producten - te ontwerpen en in gebruik te nemen. Door ContentFlow Architecture te implementeren is een service provider ervan verzekerd dat zijn bestaande infrastructuur is opgewassen tegen de complexiteit en de eisen die web hosting en applicatie-services stellen.

"Content networking zorgt dat het netwerk meer intelligentie krijgt. Dit betekent dat service providers verder kunnen gaan dan alleen maar toegang te bieden, en hun klanten diensten aanbieden met steeds meer toegevoegde waarde. Daarnaast vereenvoudigt het de overstap naar applicatie-hosting," zegt Kevin Kennedy, senior vice president, Service Provider Line of Business van Cisco Systems. "Cisco heeft het internetworking fundament geleverd voor bedrijfsnetwerken en het World Wide Web, en met ContentFlow zijn we op weg om het fundament te bieden voor content networking binnen de Internet-economie."

Cisco's ContentFlow Architecture maakt het beheer van content mogelijk binnen het netwerk van een service provider, inclusief routers, switches, servers, caches en Internet-apparatuur die zich geografisch verspreid in data centra bevinden. Om ContentFlow mogelijk te maken heeft Cisco nieuwe Accelerated Load Balancing (ALB) voorzieningen toegevoegd aan de Catalyst 6000 switch om service providers in staat te stellen werklastverdeling aan te bieden bij doorvoersnelheden tot 16Gbps. Cisco's DistributedDirector en LocalDirector werken nu samen met switches en routers zodat nu zowel lokaal als wereldwijd de server kan worden gekozen om een optimale levering van content te realiseren.

Verder introduceert Cisco haar Dynamic Feedback Protocol (DFP) - waarvoor ook ontwikkelingen van partners zoals Akamai Technologies en Platfom Computing Corporation zijn gebruikt - zodat de serverkeuze kan worden gebaseerd op het CPU-gebruik, applicatiedifferentiatie en gebruikersidentificatie. Daarnaast introduceert Cisco het Content Verification System (CVS) dat het mogelijk maakt de status van servers en applicaties op te vragen om op basis daarvan de werklast optimaal te verdelen. Met CVS kunnen service providers de beschikbaarheid van services niet alleen koppelen aan front-end webapplicaties, maar ook aan databases waar deze applicaties mee werken.

Ook is vandaag de nieuwe generatie Cisco Cache Engine 500-series geïntroduceerd. Deze netwerkonderdelen reduceren het gebruik van WAN-bandbreedte, verhogen de netwerkprestaties en vergroten de schaalbaarheid van websites door het op transparante wijze 'cachen' van frequent opgevraagde content. De nieuwe Cisco Cache Engine 500-series kan worden geïntegreerd met een netwerkinfrastructuur via het toonaangevende Web Cache Communication Protocol (WCCP), dat ook wordt gebruikt binnen een brede reeks webcache-oplossingen en in licentie is genomen door een groot aantal leveranciers. ContentFlow maakt eveneens gebruik van Cisco's PIX Firewall- en NetRanger-systeem voor de detectie van ongeautoriseerde toegang, om de robuuste beveiliging te bieden die nodig is voor de huidige web hosting services.

Door ContentFlow met deze producten te implementeren, kunnen service providers een wereldwijd schaalbare en zeer betrouwbare netwerkinfrastructuur bouwen, zonder dat het netwerkontwerp hoeft te worden veranderd. De architectuur maakt het mogelijk om ook op de lange termijn schaalbare services aan te bieden, zonder dat het ontwerp het netwerk belangrijk hoeft te veranderen. De prijs van ContentFlow is afhankelijk van de configuratie.

Cisco en haar partners die werken volgens de ContentFlow-principes realiseren momenteel content networking door het bouwen van de grootste 'real-time content delivery site' tot nu toe. Deze site, www.netaid.org, is een belangrijk onderdeel van NetAid, een programma dat Cisco heeft ontwikkeld met het United Nations Development Program om de extreme armoede te bestrijden. Voor meer informatie over content networking, de ContentFlow Architecture en NetAid: www.cisco.com.

Over Cisco Systems

Cisco Systems, Inc (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd marktleider op het gebied van netwerkoplossingen voor Internet. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Jose, Californië. In Nederland is Cisco gevestigd in Amsterdam. Cisco heeft meer dan 18.700 werknemers en realiseerde in boekjaar 1999 een totale omzet van 12,15 miljard dollar. Nieuws en informatie is beschikbaar op www.cisco.com of www.cisco.nl

Voor meer informatie: Bezoek PR contacten.

toolbar

All contents copyright © 1992--1999 Cisco Systems, Inc. Important Notices and Privacy Statement. Laatst gewijzigd op: 26 maart 1999.