Maeslanden introduceert Makelen Nieuwe Stijl

Uitgebreid pakket woondiensten voor de 21ste eeuw

Maeslanden introduceert
Makelen Nieuwe Stijl

Maeslanden Makelaardij introduceert per 1 oktober aanstaande het ‘Makelen Nieuwe Stijl’. Daarmee speelt het bedrijf in op de wensen en behoeften van de woonconsument anno 2000. De kernactiviteit blijft het begeleiden van de aan- en verkoop van woningen. Maar daarnaast gaat Maeslanden zijn financiële dienstverlening sterk uitbreiden en komt er een afdeling bouw- en woningservice. “Een makelaar kan zich vandaag de dag niet meer beperken tot alleen maar het bemiddelen bij de verkoop of de aankoop van een huis. De consument verwacht veel meer,” aldus directeur Chris Barské van Maeslanden Makelaardij.

Samen met zijn medewerkers heeft hij onderzocht waar de consument behoefte aan heeft. Op basis daarvan is nu een uitgebreid pakket complete dienstverlening samengesteld voor in feite alles wat met wonen te maken heeft. Maatwerk is daarbij het uitgangspunt. De hedendaagse consument heeft behoefte aan een andere, meer persoonlijke vorm van dienstverlening. Veel mensen zijn goed geïnformeerd en weten wat ze willen. Maar andere kunnen door de steeds ingewikkelder samenleving zo langzamerhand door de bomen het bos niet meer zien. Dat geldt met name voor alle financiële kwesties rond de aan- en verkoop van woningen. Maeslanden biedt daarom niet alleen ondersteuning bij het vinden van de juiste hypotheek maar neemt desgewenst samen met de cliënt ook zijn totale financiële situatie onder de loep.

Een ander onderdeel van Makelen Nieuwe Stijl is de bouw- en woningservice. Dit uitgebreide servicepakket beslaat zo’n beetje alles waarmee iemand naast financiën bij de aan- en verkoop van woningen te maken kan krijgen. Van officiële regels en procedures tot tuinman of aannemer en van verhuizer tot het telefoon- en energiebedrijf. Ook hier is maatwerk het uitgangspunt. Op dezelfde manier pakt Maeslanden het bemiddelen bij de aan- en verkoop van woningen aan. De ene cliënt heeft nu eenmaal meer behoefte aan advies en begeleiding dan de andere. Maeslanden biedt zijn cliënten tal van mogelijkheden, waaronder de eerder dit jaar geïntroduceerde succesvolle Klaver Vier Makelformule.

Die formule gaat uit van een periode van vier weken waarin een woning verkocht moet worden. Terwijl de makelaar alle mogelijkheden benut om de desbetreffende woning onder de aandacht te brengen, hebben zowel verkoper als koper maximaal vier weken de tijd om zich te beraden. Ze hoeven dus niet van de ene op de andere dag te beslissen over het doen van een bod of het accepteren ervan. Na afloop van de vier weken kiezen verkoper en makelaar samen het aantrekkelijkste bod uit. “Maar voor welke vorm van ondersteuning men ook kiest; altijd staan de wensen van de cliënt centraal,” zegt Maeslanden-directeur Barské. “Door de toenemende individualisering verwachten mensen dat een dienstverlener een pakket aanbiedt dat volledig is toegesneden op hun situatie. Dat is waar Makelen Nieuwe Stijl voor staat. Je gaat uit van partnership in plaats van onpersoonlijke dienstverlening.”

Maeslanden Makelaardij bestrijkt met haar kantorennet Maassluis, Den Haag, Hoek van Holland, Vlaardingen en Schiedam. Verder heeft het bedrijf het ‘filiaal’ de Internetsite www.maeslanden.nl.

Organisatie: Maeslanden Makelaardij

adres: Veerstraat 27-29