Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Wethouder Gutteling stelt Buitenlijn Apeldoorn in werking

Datum nieuwsfeit: 01-10-1999
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Gemeente Apeldoorn

Wethouder Gutteling stelt de Buitenlijn in werking

Op 1 oktober om 8 uur s ochtends stelt wethouder Gutteling op de Vlijtseweg 64 de Buitenlijn in werking. Onder het gratis telefoonnummer 0800 - 580 22 22 kunnen burgers en instellingen terecht voor het melden van problemen op het gebied van wegen, groen, milieu, verkeer, straatmeubilair, verlichting, vernielingen, etc. De Buitenlijn is op werkdagen bereikbaar van 8.00 - 17.00 uur.

Burgers en instellingen waren gewend om via meerdere nummers de gemeente te benaderen voor meldingen of klachten. Met de instelling van de Buitenlijn kunnen in het vervolg alle klachten centraal worden gemeld. De problemen zullen naar verwachting zo sneller en efficiënter worden opgelost.

Bij de Buitenlijn kan men terecht voor een breed scala aan klachten en meldingen. Het gaat om meldingen over groen, begraafplaatsen, bomen, wegen en overige verhardingen, riolering, straatmeubilair, speelvoorzieningen, verlichting, verkeer, bruggen, tunnels en viaducten, nutsbedrijven, afval, vijvers, geluidsoverlast, geluidsoverlast vliegverkeer, luchtverontreiniging, bodem- en grondwaterverontreiniging, dieren, overtreding voorschriften, ruimtelijke ordening, sociale veiligheid, vernieling en vandalisme. De Buitenlijn werkt met een klachtenbeheerssysteem. Met dit systeem kan onder andere de aantallen en de aard van de meldingen worden bijgehouden.

De Buitenlijn streeft er naar de problemen die worden gemeld zo spoedig mogelijk, zo mogelijk binnen 48 uur, op te lossen. Daarvoor worden medewerkers van vrijwel alle afdelingen van de dienst Milieu, Mobiliteit en Openbare Ruimte van de gemeente ingezet. De Wijk Service Teams spelen een belangrijke rol, maar ook medewerkers van de afdelingen Wegen en Riolering, Groenbeheer, Team Milieu Opsporingsambtenaren, afdeling Milieu en afdeling Mobiliteit worden ingezet. Klachten die niet bij de gemeente horen worden direct doorgefaxt naar andere instellingen, zoals NUON, vliegveld Teuge, Circulus en Waterschap.

Andere mogelijkheden voor burgers om hun klachten bij de Buitenlijn kenbaar te maken, zoals fax, E-mail, of schriftelijk, blijven uiteraard ook mogelijk.


---------------------------------------
Meer informatie over dit persbericht is verkrijgbaar bij ing. R. Scholten, woordvoerder van de Gemeente Apeldoorn. Dhr. Scholten is bereikbaar op nummer (055) 580 13 63 of (06) 51 52 64 57.

© 1999, Gemeente Apeldoorn

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie