Macintosh Retail Group biedt gratis Internet met MyWeb

Macintosh Retail Group

MyWeb: Nieuw initiatief van Macintosh Retail Group op 1 oktober in de lucht

30-09-1999

Met ingang van 1 oktober a.s. lanceert Macintosh Retail Group in Nederland een nieuwe manier van gratis Internetten: MyWeb. Naast kosteloze toegang tot het Internet biedt MyWeb de consument ook de mogelijkheid om met de gratis MyCard te profiteren van aanbiedingen en voordeel in de meer dan 550 winkels van Macintosh Retail Group in Nederland en in de toekomst ook bij derden.

Met MyWeb kan iedereen in Nederland gratis toegang krijgen tot Internet. Het gebruik van MyWeb is onbeperkt kosteloos en zonder betaling van entreegeld. De Internetter betaalt slechts zijn lokale telefoonkosten. Daarentegen worden wél alle faciliteiten geboden inclusief de mogelijkheid van meerdere E-mailadressen (met off line mogelijkheid om berichten te bewerken) alsmede een eigen homepage (2 MB), aangevuld met een aantal faciliteiten zoals een Internetcursus en de mogelijkheid om een extra snelle verbinding (dubbel ISDN) op te bouwen. Een helpdesk is telefonisch bereikbaar ( 1,-- per minuut) of per E-mail (gratis).

De MyWeb site kan door de gebruiker zelf ingesteld worden om snel de beste en leukste plekken op Internet te vinden op basis van persoonlijke interesses.

MyWeb onderscheidt zich daarnaast van andere aanbieders van gratis Internet doordat ieder lid van de MyWeb Club een gratis MyCard ontvangt Deze kaart geeft recht op aantrekkelijke aanbiedingen en speciale voordelen in de meer dan 550 winkels behorende tot Macintosh Retail Group. Ook staan op de MyWeb homepage dagelijks nieuwe aanbiedingen waar de Internetter van kan profiteren. Verder zijn er links met sites waar online producten gekocht kunnen worden zoals de Piet Klerkx Woonsite, binnenkort de sites van Manfield en BelCompany en in de naaste toekomst sites van andere winkels van Macintosh Retail Group.

MyWeb zal binnenkort ook aanbiedingen van derden brengen en in samenwerking met anderen voordeel bieden.

De introductie van MyWeb gaat gepaard met een uitgebreide campagne op Internet, radio en TV en in dagbladen en tijdschriften.

Een CD-Rom wijst snel en stap voor stap de weg om op Internet te komen. Deze CD-Rom is vanaf 1 oktober gratis verkrijgbaar bij alle winkels van Macintosh Retail Group in Nederland (Halfords, Bike World, Kwantum, BelCompany, Invito, Olympus Sports, Olympus Shoes, Bentex, Manfield, Piet Klerkx, Pro Sport, Dolcis, Stoutenbeek en Superconfex), maar kan vanaf 1 oktober ook telefonisch besteld worden (0900-6993265). Natuurlijk is een gratis aansluiting mogelijk via de eigen website www.myweb.nl. Eventuele vragen over de (installatie van de) CD-Rom of de werking van de MyWeb site kunnen telefonisch (0900-6993265: 1,-- per minuut) en per E-mail ((myhelp@myweb.nl): gratis) worden gesteld aan een speciale helpdesk.

MyWeb maakt gebruik van de technische infrastructuur van GX Networks uit Almere, dochteronderneming van het Engelse beursgenoteerde Internet Technology Group Plc. Hierdoor kan MyWeb een kwalitatief hoogwaardige dienst aanbieden met snelle verbindingen.

MyWeb past binnen de doelstelling van Macintosh Retail Group om voorloper te zijn op het gebied van (technologische) vernieuwingen in de detailhandel. Met MyWeb brengt Macintosh Retail Group via Internet een rechtstreeks contact tot stand tussen haar winkelformules en haar klanten, hetgeen onder meer resulteert in een klanten database met intrinsieke waarde.

Met deze nieuwe 100%-activiteit genereert Macintosh Retail Group inkomsten door de verkoop van advertentieruimte op de site, online verkopen en een kick-back vergoeding. De investeringen/aanloopkosten zullen naar verwachting in het eerste jaar circa 5 mln bedragen en daarna aflopend zijn. Deze zullen worden geactiveerd en in circa 5 jaar afgeschreven.

Raad van Bestuur

Macintosh Retail Group NV