Politiebericht Hollands Midden

Afkomstig van: Jaap Nelemans
Datum: 1 oktober 1999

Beroofd Hillegom
Maandagavond 21.30 uur bracht een 24-jarige man uit Vogelenzang voor het bedrijf waar hij werkt een geldbedrag naar de bank in de Hoofdstraat. Toen de man de kluis in de buitenmuur van het bankfiliaal wilde openen kreeg hij van achteren een harde duw. Hierdoor viel de man op de straatstenen. Meteen werd de plastic tas met daarin een groot geldbedrag uit zijn hand gegrist. Doordat alles heel snel ging heeft de man de dader nauwelijks gezien. De man uit Vogelenzang had toen hij het geld ging deponeren langs de weg een witte personenauto geparkeerd. Graag komt de politie in contact met getuigen. Mensen die informatie hebben die mogelijk voor het politie-onderzoek van belang kan zijn, wordt verzocht te bellen met de politie in Noordwijk. Het telefoonnummer is (071) 36 44 444.

Botsing Noordwijk
Op de Oude Zeeweg zijn donderdagavond iets na 20.00 uur twee auto's gebotst. Een 21-jarige man uit Rijnsburg reed in de richting van de Beeklaan. Tijdens het rijden bukte de man zich om iets dat gevallen was op te rapen. Hierdoor raakte hij in botsing met een auto uit tegemoetkomende richting. De 39-jarige Noordwijkse bestuurder van deze auto raakte niet gewond. De man uit Rijnsburg is met onbekend letsel naar het LUMC overgebracht.

Gevochten Lisse
Twee Lissenaars; 41 en 39 jaar, hebben bij de politie aangifte gedaan van geweld tegen hen. Beide werden donderdagavond rond 20.45 uur op de Heereweg door een tweetal mannen geslagen en geschopt. De beide aangevers verklaarden voor het geweld geen reden te kunnen bedenken. De politie onderzoekt de aangiften.Beide mannen zullen zich onder doktersbehandeling stellen.

Keukenbrand Sasenheim
In de keuken van een woning in de Lijsterlaan heeft vrijdagmorgen een brandje gewoed. Rond 01.30 uur werd de bewoonster wakker van een brandlucht en nam zij rook waar. De vrouw heeft haar drie kinderen gewekt is de woning uitgegaan. Persoonlijke ongevallen deden zich niet voor. De gewaarschuwde brandweer heeft het brandje geblust. De oorzaak van de brand moet waarschijnlijk gezocht worden in de afwasmachine die in de keuken stond. De schade bleef beperkt.

Aanrijding Leiden
Op de kruising van de Lammenschansweg met de Geregracht zijn donderdag 12.15 uur een fietser en een vrachtauto met elkaar in botsing gekomen. De 29-jarige vrachtwagenchauffeur uit Hilvarenbeek draaide vananf de Lammenschansweg rechts de Geregracht op waar juist een 20-jarige vrouw uit Hazerswoude-Dorp met de fiets overstak. De vrouw is met de ambulance naar het LUMC overgebracht waar een lichte hersenschudding werd geconstateerd.

Bedreigd Leiden
Een 20-jarige man uit Oegstgeest reed donderdagavond 21.30 uur als bezorger voor een restaurant met de brommer over het Kiljanpad. Toen de man even stopte om de te rijden route wat beter te bekijken, kwamen twee jongens met bivakmutsen op hem af. Zij bedreigden hem met mesen en vroegen de portemonnee. De man zei echter geen geld bij zich te hebben. Zonder buit zijn de twee weer weggelopen in de richting van de Hoflaan. De man heeft de politie gewaarschuwd, maar bij een zoekactie in de omgeving zijn de twee mannen niet meer gezien. De mannen hadden beide een lengte rond de 1, 75 meter, een wat slank postuur en voor beide mannen wordt de leeftijd rond de 20 jaar geschat. Wanneer mensen rond het aangegeven tijdstip twee jongens in de omgeving hebben gezien of wanneer zij anderszins informatie hebben die voor de politie van belang kan zijn, wordt hen verzocht contact op te nemen met de politie in Leiden. Het telefoonnummer is (071) 52 58 888.

Onderstaand bericht is een rectificatie van het donderdag 30 september verzonden bericht. In het eerder verzonden bericht was het tijdstip van de tasjesroof foutief.

Tasjesroof Alphen aan den Rijn
Dinsdagochtend 28 september, omstreeks 11.00 uur, is een 60-jarige inwoonster van Alphen aan den Rijn op de Drenthestraat beroofd van haar tas. De vrouw had net geld gehaald bij een bank aan de Provinciepassage. Op weg naar haar auto die geparkeerd stond op de Drenthestraat wordt ze ingehaald door twee jongens op een scooter. De jongen die achterop zit rukt haar tas uit haar handen. Ze verdwijnen daarna in de richting van de Noorderkeerkring. De vrouw had deze twee jongens samen met twee anderen even daarvoor voor de bank zien staan. De politie stelt een onderzoek in en vraagt getuigen van de overval of personen die de jongens voor de bank hebben zien staan zich te melden op telefoonnummer 0172-484555.

Verkeersongeval met letsel Alphen aan den Rijn Een 59-jarige fietser uit Alphen aan den Rijn heeft op donderdag 30 september omstreeks 07.00 uur hoofdletsel opgelopen toen hij werd aangereden door een 27-jarige automobiliste uit zijn woonplaats. De automobiliste reed over de Prinses Marijkestraat en verleende op de kruising met de Prinses Beatrixlaan geen voorrang aan de voor haar van links komende fietser. De fietser is met een hoofdwond per ambulance naar een ziekenhuis in Gouda overgebracht.

Caravan brand uit Nieuwerkerk a/d IJssel
Op donderdag 30 september omstreeks 18.00 uur is op de Klein Hitland een caravan uitgebrand. De bewoner had zijn convectorkachel aangezet om vocht te verdrijven. Waarschijnlijk ontstond er kortsluiting waardoor de inboedel vlam vatte. Twee naastgelegen caravans liepen ook schade op.

Aanhouding verdachte van beroving Gouda
De politie van Gouda heeft op woensdag 29 september omstreeks 17.30 uur een 16-jarige jongen uit Gouda aangehouden. De jongen wordt ervan verdacht op 29 augustus jl. twee horecagangers te hebben bedreigd en gedwongen om hun portemonnaie af te geven. Eén van de aangevers kreeg ook nog klappen waardoor hij vermoedelijk een gebroken neus opliep. De verdachte wordt op vrijdag 1 oktober voorgeleid.

Verkeersongeval met letsel Bergambacht
Een 19-jarige bromfietser uit Berkenwoude heeft op donderdag 30 september omstreeks 08.00 uur letsel opgelopen toen hij werd aangereden door een 58-jarige automobilist uit Ouderkerk a/d IJssel. De automobilist reed over de Provincialeweg, de C.G. Roosweg richting Schoonhoven. Net voorbij het kruispunt Provincialeweg/Dijklaan, reed de automobilist een bushalte op, en verliet deze via het naastgelegen fietspad. De automobilist vervolgde zijn weg richting een garagebedrijf. Bij het maken van deze manoeuvre zag hij de bromfietser niet die uit de richting van Bergambacht kwam. De bromfietser kon een aanrijding in de flank van de auto niet meer voorkomen. De bromfietser kwam ten val, en liep een gebroken been en kneusingen op. Hij is per ambulance naar een ziekenhuis in Gouda vervoerd.

Voor vragen over bovenstaande politieberichten kunt u contact opnemen met de persdienst van het Bureau Communicatie van Politie Hollands Midden, Jaap Nelemans (071) 5459 801.