ARCADIS rondt acquisitie Giffels af

Datum nieuwsfeit: 01-10-1999

Arnhem, 1 october 1999

ARCADIS RONDT ACQUISITIE GIFFELS AF

ARCADIS heeft vandaag bekend gemaakt dat de onderneming de overname van het Amerikaanse ingenieursbureau Giffels heeft afgerond. Dit werd mogelijk nadat instemming werd verkregen van de aandeelhouders - bestaande uit management en personeel - van Giffels.

Daarnaast werd de transactie goedgekeurd door de Amerikaanse fusie-autoriteiten. Betaling vindt plaats in termijnen en is afhankelijk van de winstontwikkeling van het bedrijf. Giffels draagt bij tot de winst van ARCADIS vanaf het vierde kwartaal 1999.

Giffels is opgericht in 1925 en is thans een van de grootste ontwerp- en ingenieursbureaus voor industriële voorzieningen in de Verenigde Staten. Het bedrijf heeft circa 500 medewerkers, die werkzaam zijn vanuit kantoren in Detroit (Michigan) en Phoenix (Arizona). De omzet over 1998 bedroeg US$ 52,5 miljoen (ca. EUR 50 miljoen).

ARCADIS, met het hoofdkantoor in Arnhem, is een adviserend en uitvoerend ingenieursbureau op het gebied van infrastructuur, milieu en bouw. Verbetering van de woon- en werkomgeving is daarbij uitgangspunt. ARCADIS werkt aan integrale oplossingen voor projecten in meer dan 100 landen. Ruim 90% van de omzet wordt gerealiseerd in Euro's of Dollars. ARCADIS behoort thans met ruim 7000 medewerkers tot de grootste ingenieursbureaus ter wereld.

Inlichtingen: J. Slooten, ARCADIS, telefoon 026 3778604