Politiebericht stad Groningen

Persberichten district Groningen / Haren

Vrijdag, 1 oktober 1999

Groningen: winkeldiefstal
Gistermiddag is een 48-jarige inwoonster van Groningen voor het plegen van diefstal van twee flesjes parfum ter waarde van f 109,90 in een winkel aan de Verlengde Hereweg in haar woonplaats aangehouden. De vrouw heeft de diefstal bekend en haar is proces-verbaal aangezegd.

Groningen: aanrijding met letsel
Gistermiddag heeft een 66-jarige automobilist uit Eelde een 17-jarige bromfietser uit Groningen tijdens het afslaan op het fietspad van het Damsterdiep in zijn woonplaats geschept. De bromfietser liep een gekneusde onderbeen en vinger op. Hij is ter plaatse door de GG en GD behandeld.

Groningen: winkeldiefstal
Gistermiddag is een 27-jarige inwoner van Eindhoven in de Herestraat in Groningen door de politie aangehouden. De verdachte had even van te voren een trui vanuit een winkel aan de Herestraat gestolen.

Groningen: diefstal uit auto
Gistermiddag is vanuit een personenauto die in een parkeerhaven van de Grote Beerstraat in Groningen geparkeerd stond, een CD-speler en een zonnebril ontvreemd. Men is in de auto kunnen komen door een ruit van het voertuig te vernielen.

Groningen: bromfietser onder invloed van alcohol Gistermiddag heeft de politie een 30-jarige bromfietser uit Groningen op de Friesestraatweg in zijn woonplaats bekeurd voor het rijden onder invloed van alcoholhoudende drank. De slingerende rijstijl van de bromfietser was voor de politie de aanleiding om hem te controleren. Bij onderzoek op het politiebureau bleek, dat de verdachte 2 promille alcohol in zijn bloed had.

Groningen: winkeldiefstal
Gistermiddag heeft de politie een 38-jarige stadjer op de Verlengde Hereweg in Groningen voor winkeldiefstal aangehouden. De verdachte had kort daarvoor vier pakken waspoeder in een winkel aan de Verlengde Hereweg ontvreemd.

Groningen: inbraak in bedrijf
Gisteravond is in een bedrijf aan de Oosterhamrikkade in Groningen ingebroken. De daders kwamen het pand binnen door een gat in het dak te zagen, waarna men vervolgens met een trap in de bedrijfsruimte afdaalde. Een tot nu toe onbekend geldsbedrag is ontvreemd.

Voor nadere informatie voorlichting regiopolitie Groningen: 050-5995010