Nieuwe HP grootformaatprinters: snel met fotokwaliteit

Datum nieuwsfeit: 01-10-1999

NIEUWE GROOTFORMAATPRINTERS LEVEREN
RAZENDSNELLE OUTPUT MET FOTOKWALITEIT

Amstelveen, 1 oktober 1999 - Hewlett-Packard introduceert de HP DesignJet 2800CP en HP DesignJet 3800CP grootformaatprinters. Deze snelste printers uit de HP DesignJet CP Series printers zijn zowel ideaal voor commerciële Print Service Providers die veel productie draaien, als voor professionele Print Service Providers en digitale colorprint-shops, die kwaliteit voorop stellen.

De nieuwe printers leveren baanbrekende afdruksnelheden met fotokwaliteit (600 dpi) output waar de HP DesignJet CP Series printers om bekend staan. De HP DesignJet 2800CP en HP DesignJet 3800CP bevatten een EFI Fiery X2-CP hardware Raster Image Processor (RIP) die de toevoeging van een nieuwe set hogesnelheids-afdrukmodules mogelijk maken. Hierdoor bereiken ze afdruksnelheden die tot 60 procent hoger liggen dan die van bestaande HP DesignJet CP Series printers.

De printers drukken bijna drie vierkante meter per uur af in Best/Photo High-Speed mode op HP High-Gloss papier en ruim vier vierkante meter per uur in Normal/Productivity High-Speed mode op HP Heavyweight Coated papier.

De Varware besturingstaal die HP heeft ontwikkeld, maakt nauwkeurige afstemming van de printmodules mogelijk. In combinatie met de 'wide-mask'-technologie van de
HP DesignJet CP Series printers zorgt deze voor nog betere prestaties. Het EFI Fiery RIP verhoogt niet alleen de afdruksnelheden, maar vergroot ook de productiviteit door snelle verwerking van afbeeldingen, beheer van afdruktaken en nauwkeurig kleurbeheer.

HP ondersteunt ook grafische gebruikers die een andere RIP willen gebruiken. Hiervoor is het HP RIP Speed Project bedoeld, een specifiek programma voor HP DesignJet CP Series printers. HP werkt samen met belangrijke RIP-leveranciers aan de ontwikkeling van oplossingen voor de HP DesignJet CP Series printers. Zo vergroot HP het aantal optimaal presterende RIP's waaruit gebruikers kunnen kiezen.

Telefoonnummer voor eindgebruikers voor vragen over producten, aanvragen van documentatie en informatie over verkooppunten: 020 - 547 66 66.

Informatie over Hewlett-Packard en het Y2K-programma is te vinden op: www.hp.nl.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van Internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten. De computer-gerelateerde omzet over het jaar 1998 bedroeg wereldwijd 39,5 miljard dollar. HP is bezig met de oprichting van een aparte organisatie voor de productie van test-en-meetapparatuur, halfgeleiders, medische systemen en apparatuur voor chemische analyses. Deze activiteiten genereerden in 1998 een omzet van 7,6 miljard dollar.

Met 123.000 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar in 1998 is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Noot voor redacties