CDA-congres: Geweld tegen vrouwen

Datum nieuwsfeit: 02-10-1999

Landelijke Raad Vrouwenberaad: Congres Geweld tegen vrouwen

Het CDAV houdt op 2 oktober aanstaande zijn volgende ledendag en wel in Utrecht, in het gebouw van de Hogeschool Domstad, op enkele minuten lopen van het station.
Deze bijeenkomst begint om 10 uur met een korte huishoudelijke vergadering. Daarna geeft Jet Creemers, voorzitter van het CDAV, het kader van de discussie over het jaarthema 1999-2000: Geweld tegen vrouwen. Tijdens de ochtendzitting zullen deskundigen uit kringen van politiek, justitie en hulpverlening informatie geven over hun werk, problemen en wensen voor oplossingen. In de middag kan hierover worden doorgepraat in deelsessies.
Daarnaast kijken we naar geweld dat vrouwen treft in bijzondere omstandigheden. Het gaat daarbij over vrouwenhandel en gemeentelijk prostitutiebeleid; over oorzaken van geweld, vrouwenrechten, cultuur en religie; en over geweld tegen vluchtelingenvrouwen en asielbeleid. Uiteraard zorgt het CDAV voor studiemateriaal en voor de noodzakelijke informatie.