Politiebericht provincie Groningen

Berichten districten Noord, Oost, West en Noord

Maandag, 4 oktober 1999

Appingedam: mishandeling
Gistermorgen is een 29-jarige inwoner van Appingedam in zijn woonplaats in een café aan de Wijkstraat door enkele tot nu toe nog onbekende mannen mishandeld. Het slachtoffer kwam met kennissen het café binnen toen enkele daar aanwezige mannen zonder enige reden de inwoner van Appingedam een klap gaven. Het slachtoffer ging naar buiten, vluchtte, maar kon door een van de daders worden achterhaald, die hem diverse keren tegen het hoofd sloeg. Het slachtoffer liep een pijnlijke en gezwollen oog op en moest zich onder doktersbehandeling stellen.

Delfzijl: grasparkieten uit volière
Zaterdagmiddag jl. constateerde een bewoner aan het Kraaienbos in Delfzijl, dat de deur van zijn volière was opengezet. De in de volière aanwezige 15 grasparkieten konden ontsnappen. De schade bedraagt driehonderd gulden.

Zevenhuizen: aanrijding met letsel
Gistermiddag reed een 23-jarige bestuurder van een personenauto uit Haulerwijk op de Oudestreek in Zevenhuizen tegen de achterzijde van een vrachtauto. De bestuurder van de vrachtauto wilde een links gelegen inrit inrijden, gaf daartoe richting aan en verminderde vaart. De achter hem rijdende verdachte kon zijn auto niet tijdig tot stilstand brengen en botste tegen de achterzijde van de vrachtauto; bovendien wilde de verdachte de vrachtwagen links inhalen. Het voertuig van de verdachte raakte total loss; de stootbalk van de vrachtauto raakte beschadigd. De 23-jarige uit Haulerwijk liep licht letsel aan zijn gelaat op en moest zich onder doktersbehandeling stellen; hij droeg op het moment van de aanrijding geen autogordel.

Slochteren: aanrijding met dodelijke afloop
Gisteravond is een 63-jarige inwoner van Siddeburen op de Groenedijk in Slochteren om het leven gekomen. Het slachtoffer raakte door onbekende oorzaak met zijn auto in een flauwe bocht van de weg en kwam tegen een boom tot stilstand. De bestuurder was op slag dood.

Veendam: fietsendieven op heterdaad aangehouden Gisteravond heeft de politie op de Sorghvlietlaan in Veendam op heterdaad drie fietsendieven in de leeftijd van 31, 36 en 16 jaar, allen afkomstig uit Veendam, aangehouden. Een politieman zag dat drie mannen met vier fietsen uit de bosjes tegenover het zwembad kwamen. Toen de politie de mannen aansprak, konden ze geen verklaring over de herkomst van de fietsen geven. De daders zijn aangehouden en naar het politiebureau overgebracht; zij ontkenden de diefstal.

Nieuwe Pekela
Gistermorgen raakte een 31-jarige automobilist uit Pulawy (Polen) op de Provincialeweg N 366 in Nieuwe Pekela van de weg en kwam met zijn auto tegen een lichtmast tot stilstand. De bestuurder werd met vermoedelijk nekletsel naar het ziekenhuis overgebracht; na een medisch onderzoek bleek, dat de verdachte geen letsel had opgelopen. Voorts is de Pool verzocht om aan een bloedproef mee te werken, doch hij weigerde dit. In overleg met de officier van justitie kreeg de verdachte een boete van tweeduizend gulden.

Oostwold: hond bijt tweejarig meisje
Gistermiddag is een 2 jarig meisje, dat met haar ouders bij een gezin aan de Polderweg in Oostwold op visite was door een Rotweiler gebeten. De twee in de kamer aanwezige Rotweilers hadden ruzie; het meisje dat op de bank zat, gleed daarvan af en werd per ongeluk door een hond gebeten. Een wondje aan het voorhoofd van het meisje moest in het ziekenhuis worden gehecht.

Vriescheloo: automobilist rijdt Duitse motoragent bijna van motorfiets Gistermiddag heeft een 20-jarige automobilist uit Nieuwe Pekela op de Rhederweg in Bellingwolde -nabij de voormalige douanepost- een stopteken van een Duitse motoragent genegeerd. De bestuurder bij wie nog een drietal inzittenden in de auto zat, maakte zich met zijn auto uit de voeten. De motoragent zette een achtervolging waarbij snelheden van 170 - 180 km / u werden ontwikkeld. In Vriescheloo waar de verdachte rechtsaf de Bisschopsweg wilde oprijden, raakte hij van de weg en kwam in de daar staande bosschages tot stilstand. De bestuurder vluchtte, evenals twee van zijn inzittenden. Een inmiddels te hulp geroepen speurhond volgde het vluchtspoor van de bestuurder en ontdekte hem nat en klappertandend in een bosje nabij een boerderij; ook ontdekte de hond de twee andere inzittenden, een 16 en 21 jarige, beiden inwoners van Oude Pekela, onder in een sloot. Ook zij zijn door de politie aangehouden. De politie stelt in samenwerking met de Duitse collega's een nader onderzoek naar de gepleegd overtredingen in.

Voor nadere informatie voorlichting regiopolitie Groningen, telefoon: 050-5995010