Politiebericht Bergen op Zoom

Datum nieuwsfeit: 04-10-1999
INSLUIPER AANGEHOUDEN IN KEUKEN CAFÉ

Datum: 4/10/1999 Auteur: PvdG

Vanmiddag, maandag 4 oktober 1999, rond 12:00 uur, is een insluiper aangehouden in Zaalcentrum Den Ronden aan de Rembrandstraat in Bergen op Zoom. De verdachte, de 17-jarige A H uit Bergen op Zoom, was het bedrijf binnengeslopen en had de bovenverdieping doorzocht. Toen hij met zijn buit het pand via de keuken wilde verlaten, werd hij opgemerkt door de eigenaar en anderen die in het zalencentrum aan het werk waren. Zij hebben de verdachte tegengehouden waarna er een worsteling ontstond. Bij deze worsteling raakte verdachte en de drie mensen die hem aanhielden lichtgewond. Door de ter plaatse gekomen politie werd de verdachte aangehouden en werd hij overgebracht naar het politiebureau. Hij is in verzekering gesteld. De lichtgewonden moesten zich onder doktersbehandeling stellen. Aan hen is slachtofferhulp aangeboden.

Door de unit Forensisch Technisch Onderzoek van de regio Midden en West Brabant wordt een onderzoek ingesteld. Het politieteam Bergen op Zoom Zuid onderzoekt deze zaak. Hierbij wordt ook gekeken of de verdachte in aanmerking komt voor andere insluipingen die de afgelopen dagen zijn gepleegd.