Siemens Domino: de nieuwe 30 cm brede kookelementen

domino

Zoetermeer, dinsdag 5 oktober 1999

Domino, de nieuwe 30 cm brede kookelementen

Ze zijn maar half zo breed, maar dubbel zo innovatief. Want de nieuwe 30 cm brede kookelementen van Siemens laten zich volledig vrij met elkaar combineren en passen perfect bij elkaar. Zoveel als u maar wilt en zoveel als uw keuken toelaat. Het elegante, donkere vlak van de keramische glasplaten en de professionele roestvrijstalen omlijstingen zorgen voor een onderlinge visuele eenheid.

Kookplaten à la carte U wilt graag een gasfornuis, maar met elektrische keramische kookplaten en een wokbrander en een grill en als het even kan ook een friteuse. Zoveel persoonlijke wensen in één keer realiseren is niet eenvoudig. Dit vereist namelijk niet alleen de nodige flexibiliteit, maar een echt 'bouwdoos'-principe. En omdat de inrichting van een keuken net als het eten nu eenmaal een kwestie van smaak is, hebben de ontwikkelaars van Siemens een perfecte oplossing bedacht: Domino, de kookelementen van Siemens.

Het laatste nieuws: de wok-gasbrander De Aziatische keuken mag zich ook bij ons in een groeiende belangstelling verheugen. Reden hiervoor is onder meer het vetarme en vitamine-behoudende roerbakken in de wok. Maar een grote gietijzeren wok heeft nu eenmaal meer hitte nodig dan een gewone steelpan. Daarom hebben wij onze wok-gasbrander voorzien van een gasbrander van maar liefst 5750 Watt. Alleen met dit grote vermogen kunt u de hoge temperaturen bereiken die voor de supersnelle bereiding nodig zijn. De grote brander van 5750 Watt heeft echter, heel praktisch, ook een heel klein vermogen van 180 Watt.

Gaskookplaat met twee branders Dit kookelement beschikt over twee branders. Een sterke brander met 3,0 kW en een normale brander met 1,8 kW. Ze worden automatisch ontstoken via de gas draaiknop. Een genot voor het oog: de design-pannendragers en het elegante oppervlak van de keramische plaat.

Keramische kookplaat met duo- en braadzone Bij de keramische kookplaten kunt u kiezen uit een element met duozone en normale kookzone of een model met duozone en grote, drievoudige braadzone. Trouwens: geheel volgens het domino-principe kunnen beide modellen natuurlijk ook met elkaar worden gecombineerd.

Grill-domino met keramische afdekplaat Grillen is een culinaire fílosofie op zich. Nogal logisch, dat onze domino's aan alle wensen voldoen: de lava-grill heeft twee gescheiden instelbare grillvlakken met gietijzeren rooster. De grill kan met lavasteentjes worden gevuld, maar ook met water waarin het afdruipende vet wordt opgevangen. De lavastenen worden meteen meegeleverd.

Domino: ook om te frituren De meest elegante manier om een friteuse onder te brengen is de domino. Domino, de nieuwe 30 cm brede kookelementen Als u de keramische afdekplaat sluit, ziet niemand nog wat er in zit. Is ze open, dan kunt u traploos frituren bij 100-185°C. Knapperige frietjes, krokante groenten of een gebraden kippetje met een lekker korstje. De frituurmand kan gemakkelijk omhooggehaald en vastgezet worden. En voor het verversen van de olie is er het handige ventiel, waarmee het gebruikte vet afgevoerd wordt.

Domino 30 cm kookelementen ER 51150 Wok-gasbrander, van 180 - 5750 Watt ER 51250 Gaskookplaat met sterk- en normaalbrander ET 51254 Keramische kookplaat, duo- en normale kookzone ET 51154 Keramische kookplaat, duozone en braadzone ET 51054 Lava-grill met rooster en lavastenen ET 51354 Friteuse met keramische afdekplaat

Informatie voor de lezer: Siemens Infocentrum, telefoon 070 - 333 2930/2570, www.siemens.nl/huishouden e-mail: (infocentrum@siemens.nl)

Informatie voor de redactie en beeldmateriaal: Persvoorlichting Consumentenproducten, Eveline van Her