Siemens neemt mengkranen op in assortiment

mengkranen

Zoetermeer, dinsdag 5 oktober 1999

Siemens neemt mengkranen op in assortiment

Per 1 oktober neemt Siemens mengkranen voor in de keuken in haar programma op. Het assortiment omvat 3 typen. De mengkranen zijn uitgevoerd in roestvrijstaal en er is eveneens een mengkraan in aluminium uitgevoerd. Met deze aanvulling op keuken inbouwapparatuur wil Siemens een completer pakket producten voor de keuken bieden.

Mengkranen zijn in iedere keuken te vinden en zijn in steeds meer variaties verkrijgbaar. Niet verwonderlijk, want ze vormen een wezenlijk onderdeel van de activiteiten in de keuken. Mengkraan De consument neemt bij de aanschaf van een mengkraan vorm en functionaliteiten van de mengkraan in overweging. Zo ook Siemens. De typen die Siemens in haar programma heeft opgenomen sluiten qua design en techniek prima aan op de keukenapparatuur van Siemens. De roestvrijstalen en aluminium mengkranen zetten de lijn van roestvrijstalen en aluminium keukenapparatuur voort. Er wordt zo een fraaie eenheid gevormd. De toegepaste technieken bieden -net als de keukenapparatuur van Siemens- optimaal gebruikscomfort.

Design in roestvrijstaal of aluminium Het assortiment kranen is zo opgebouwd, dat iedere kraan zijn eigen karakter heeft, wat het gemakkelijk maakt om een stijl te vinden die bij de keuken past. De 2-hendel mengkraan van Siemens, uitgevoerd in roestvrijstaal, is elegant vormgegeven. De waterstroom is goed gedoseerd te regelen. De collectie 1-hendel mengkranen zijn eenvoudig te bedienen om heet, warm, of koud water te laten stromen, maar zonder u te verbranden. De speciale kogeltechniek en de ingebouwde comfortzône (temperatuur van 34°C tot 42°C) zorgen ervoor dat een kleine beweging van de hendel naar links niet gloeiend heet water tot gevolg heeft, maar warm water.

Er is een krachtige 1-hendel kraan met eco-stop, waarmee de kraan bespaart op het waterverbruik. Met een klik is precies de waterstraal in te stellen die gewenst is. Een bijzonder detail aan deze kraan is het reliëf op de hendel, waarmee de kraan een eigen stijl benadrukt. Voor het afspoelen van groente of fruit is er een Siemens kraan met een ingebouwde uittrekbare spoeldouche en draaibare uitloop (tot 100°), uitgevoerd in roestvrijstaal. De kraan is ook verkrijgbaar zonder de uittrekbare spoeldouche, waarbij er gekozen kan worden uit een roestvrijstalen of aluminium uitvoering. De sierlijke kraan heeft vele vormen in zich: een kegel, een cilinder en halfronde vormen. De hendel heeft een licht uitholling aan de bovenzijde, zodat de kraan ook met natte handen gemakkelijk te bedienen is. Bij uitstek daarom geschikt voor in de keuken.

Aangezien in de keuken vaak handen worden gewassen en in de keuken hygiëne belangrijk is, is er naast de mengkraan een dispenser, eveneens in roestvrijstaal, te plaatsen. Deze is te vullen met afwasmiddel of vloeibare zeep, wat de dispenser economisch doseert.

2-hendel mengkraan, roestvrijstaal (AS 16.000.66) 1-hendel mengkraan, roestvrijstaal (AS 15.000.66) 1-hendel mengkraan, roestvrijstaal (AS 70.000.66) 1-hendel mengkraan, aluminium (AS 70.000.36) 1-hendel mengkraan met spoeldouche, roestvrijstaal (AS 70.120.66) Zeepdispenser roestvrijstaal (AS 78.000.66)

Informatie voor de lezer Siemens Infocentrum, telefoon 070 - 333 2930/2570; www.siemens.nl/huishouden e-mail:(infocentrum@siemens.nl)

Informatie voor redactie en beeldmateriaal Persvoorlichting Consumentenproducten Eveline van Herpen,