Nederlandse actie voor dierenbescherming in Venezuela

Datum nieuwsfeit: 05-10-1999

DIERENHULP VENEZUELA START ACTIE VOOR EEN WET!

Op dierendag is Stichting Dierenhulp
Venezuela gestart met een landelijke actie om een wet ter bescherming van dieren gerealiseerd te krijgen in Venezuela.
In alle Dobey Dierenspeciaal zaken en bij tal van dierenartsen in Nederland liggen hiervoor speciale actie kaarten die bezoekers gratis mee kunnen nemen.

'Al ruim 1,5 jaar knokken we voor die wet maar door een nieuw politiek regime is het wetsvoorstel nog altijd niet geaccepteerd. Via deze actie proberen we voldoende handtekeningen bijeen te brengen die we in een later stadium kunnen aanbieden. Hiermee geeft Nederland een stem tegen dierenmishandeling en wordt de druk op de ketel gehouden.' aldus initiatiefnemer Mark Vos.

Op de vraag of de overheid in venezuela ontvankelijk zal zijn voor deze actie antwoord Vos. 'Daar zijn we van overtuigd. Immers toerisme is een belangrijke bron van inkomsten en door onze nauwe samenwerking met een toeroperator en een Nederlandse luchtvaartmaatschappij weet men ook daar dat de toeristische markt voor 25% uit Nederlanders bestaat. Een niet onbelangrijk deel derhalve. En deze druk kunnen we opvoeren tesamen met voldoende handtekeningen.'

Naast het voeren van actie voor een nationale wet werd tevens gestart met een wervings campagne voor nieuwe donateurs. Enkel met hun steun kan dit non profit werk worden voortgezet en kan de laatste fase van de verbouwing van het dierenasiel werkelijkheid worden. Zo ontbreekt momenteel een dak boven de kennels en dat dat wil men dolgraag dit jaar aanbrengen om de zwerfdieren een goed onderkomen te kunnen bieden.

Donateurs betalen minimaal f 25,- per jaar en ontvangen hiervoor 1 maal per jaar een informatie boekje. Omdat men al het geld aan dieren wil besteden en niet aan druk en porto kosten. Aanmelden kan door een briefkaart te sturen naar: S.D.V. Richtersweg 14, 7339 AB te Ugchelen.

Noot voor redacties