Politiebericht De Leijgraaf

Datum nieuwsfeit: 05-10-1999

Dinsdag 5 Oktober

VRACHTWAGENS GESTOLEN

Tussen zaterdag en maandag zijn van een bedrijfsterrein aan de Amert in Veghel twee vrachtwagens gestolen. De daders hebben de voertuigen van het stuurslot gehaald en vervolgens de twee trekkers weggenomen. Het betrof een blauwe Mercedes Benz , kenteken VH-73-LH en een rood/witte Scania, kenteken VD-32-BZ. Het totale schadebedrag is niet bekend.

SNELHEIDSCONTROLE

Op de Nieuwedijk in Odiliapeel zijn maandagmiddag tussen 14.30 en 16.30 uur 837 voertuigen op snelheid gecontroleerd. Er reden 96 bestuurders te hard, de snelste reed 126 km. per uur.

AUTO'S VERNIELD IN VOLKEL

Op de Eiment in Volkel zijn afgelopen nacht twee auto's opengebroken. Het is niet bekend wat er precies weg is. Een derde autobezitter had meer pech. De dieven gingen er met zijn auto vandoor. Het betrof een blauwe Opel Kadett, kenteken RL-91-ZS.

TWEEDE KEER RAMKRAAK IN KLEDINGZAAK

Afgelopen nacht is een kledingwinkel aan het Brabantplein in Uden voor de tweede keer in 24 uur tijd door ramkrakers bezocht. Rond 02.00 uur vannacht reed men een auto achteruit de winkel in en daarbij werd dezelfde ruit vernield als de nacht ervoor. De daders vluchtten met de auto weg via de Pastoor Spieringsstraat. Bij beide ramkraken is een hoeveelheid kleding gestolen. In verband met deze ramkraken heeft de politie vandaag een buurtonderzoek verricht. Vooralsnog heeft dat geen resultaat opgeleverd.

INBRAAK WONING

Dinsdagmiddag ontdekte een bewoner van de Brandenburgstraat in Uden dat er was ingebroken. De dader kwam binnen na het vernielen van een deur; hij heeft de hele woning doorzocht. De bewoner mist onder andere geluidsboxen, een acculier, een boorhamer en een videorecorder.

TIENTALLEN PROCESSEN-VERBAAL BIJ VERKEERSCONTROLE

Tijdens de verkeerscontrole die vanmorgen gehouden is op de N277 in Reek zijn ruim honderd processen-verbaal gemaakt. Ruim veertig bestuurders werden bekeurd voor te hard rijden, de rest van de bekeuringen bestond uit verlichtingsovertredingen, niet dragen van de autogordel, geen rijbewijs, verzekering /APK niet in orde, misbruik handelaarskenteken en ondeugdelijke aanhangwagens. De douane heeft bekeurd voor het gebruik van rode gasolie, een boete van f.2.500,--. Overigens moest deze bestuurder zijn vrachtwagen laten staan omdat hij gevaarlijke stoffen vervoerde en daarvoor niet de juiste diploma's bezat. Onder begeleiding van medewerkers van de Rijks Verkeers Inspectie, die daarvoor waren opgeroepen, is de man verder begeleid. Een vrachtwagen, klein model, werd aan de kant gezet omdat het voertuig ruim 100 procent te zwaar beladen was. Het voertuig mocht maximaal 3500 wegen en het woog 7200 kilo. De lading, twee grote grasmachines, is overgetakeld op een andere vrachtwagen.