Psion onthult 'Revo', de switched-on organiser

Datum nieuwsfeit: 05-10-1999

PSION ONTHULT 'REVO', DE SWITCHED-ON ORGANISER
Because you're busy enough

Hoofddorp, 4 oktober 1999 - Psion Computers, wereldleider op het gebied van palmtop computers, kondigt vandaag de ultieme organiser aan: de Psion Revo. De Revo heeft een verbluffend mooi ontwerp en zorgt ervoor dat drukbezette mensen van de nieuwste mobiele technologie kunnen genieten, zonder concessies te doen aan stijl en flair.

Met een gewicht van 200 gram, biedt de Revo niet alleen klassieke organiser- en agenda-applicaties, maar ook andere vormen van persoonlijke informatie die je onderweg tot je beschikking wilt hebben, zoals e-mail en internet. Net zo groot als een brillenkoker, is de Revo licht genoeg om in je zak te steken, heeft de machine een touch-screen voor haarscherpe afbeeldingen en is het toetsenbord hetzelfde als die van de succesvolle Psion Series 5 reeks.

"Revo vertegenwoordigt een nieuwe productgroep, die net zo onmisbaar zal worden als een portemonnee of handtas", vertelt Helen Blackburn, Product Marketing Manager van Psion Computers in Engeland. "Wij zijn ervan overtuigd dat we een product hebben ontwikkeld dat een belangrijk effect zal hebben op de lifestyle van mensen, een nieuwe generatie die niet zonder organiser kan."

De Revo biedt alles wat nodig is om een drukbezet leven te organiseren:
- E-mail en internet;

- Agenda en database;

- Tekstverwerker en spreadsheet, o.a. compatibel met Windows applicaties;
- Rekenmachine en 'Jotter' notitieblok;

- Wereldtijden en extra's, zoals spelletjes.

Een van de splinternieuwe applicaties is Phone Manager, waarmee je al je telefoonnummers kunt beheren en je ook je mobiele telefoon kunt instellen via de Revo. Ook nieuw is Open Page, dat gebruikers een samenvatting geeft van de informatie voor die dag, zoals actiepunten, vergaderingen, ingestelde alarmen en algemene informatie zoals batterijverbruik.

Communicatie met pc's, mobiele telefoons en modems is heel eenvoudig geworden. Revo wordt geleverd met PsiWin 2.3 en een dockingstation, die een gemakkelijke back-up, synchronisatie en het automatisch opladen van het batterypack garanderen. De Revo in combinatie met de nieuwe generatie mobiele telefoons, zoals Ericsson, Motorola, Nokia, Panasonic en Siemens zorgt voor snelle communicatie: de slimme kleine telefoons hebben een ingebouwd infraroodmodem, dat naast de Revo gehouden kan worden. Een paar 'toetsklikken' later is het raak: directe e-mail en internettoegang.

Ook heeft de Revo technisch heel wat in huis: een ARM 710 processor met een snelheid van 36MHz. De Revo heeft 8MB RAM en een seriële poort, waarmee snelheden kunnen worden gehaald van 115Kb. De organiser wordt geleverd met een batterypack, waarmee bij gemiddeld gebruik 14 uur gewerkt kan worden.

Revo maakt gebruik van de laatste versie van Symbian's besturingssysteem, EPOC versie 5 (ER5), die is aangepast aan een kleiner scherm. Symbian, de joint venture tussen Psion, Nokia, Motorola, Ericsson en Panasonic, biedt de laatste EPOC technologie. EPOC is het besturingssysteem dat als standaard gepositioneerd wordt voor smart phones, communicators en palmtop computers.

"Nog nooit was het zo gemakkelijk om georganiseerd te blijven als met de Psion Revo," vertelt Blackburn verder. "Revo bevat alle organiserfuncties die je nodig hebt, van afspraken, databases tot e-mail, in een trendy vormgegeven machine, die snel en gemakkelijk is in gebruik. Doordat de Revo kan communiceren met pc's, netwerken en het internet, is je informatie altijd up to date."

De prijs van de Psion Revo is fl.999,- (inclusief BTW), connectiviteitssoftware, docking station en netstroom adapter inbegrepen. Een uitgebreide reeks additionele software is beschikbaar, waaronder presentation makers, route planners en spelletjes.

Psion Nederland BV, gevestigd te Hoofddorp, distribueert handheld- en palmtop computers, programmatuur en datacommunicatieproducten. Het assortiment van Psion-producten omvat een grote verscheidenheid aan modellen, software en randapparatuur. De Psion-producten worden verkocht via een uitgebreid netwerk van dealers en distributeurs.

Noot voor redacties