FNV Bondgenoten kwaad op Philips

expostbus51

FNV BONDGENOTEN

FNV Bondgenoten: Kwaad op Philips

Bestuurder Jan Cuperus van FNV Bondgenoten is kwaad op Philips. Het bedrijf kondigde vanmiddag aan dat er 280 arbeidsplaatsen verdwijnen bij de fabriek in Terneuzen. Jan Cuperus: 'Ik voel me besodemieterd door Philips. Vorig jaar is de afdeling montage al verdwenen in Terneuzen. Terneuzen moest een kenniscentrum worden hebben ze toen gezegd. Nu een jaar later legt de directie het hoofd in de schoot en zegt dat het mislukt is'. Cuperus heeft het idee dat Philips het niet eens geprobeerd heeft, er is niet geïnvesteerd in de fabriek. Hij maakt zich ook zorgen over de positie van de 175 tot 180 werknemers die nog overblijven in Terneuzen. 'Deze beslissing van Philips doet mij vrezen voor de toekomst van deze mensen'. Voor de vakbonden is gedwongen ontslag van 280 werknemers overigens onaanvaardbaar.

Voor meer informatie:
Jan Cuperus, bestuurder FNV Bondgenoten: 06-22245020 Inge Freriksen, voorlichting: 030-2738257 of 06-51405811

05 okt 99 15:20