Devote verkoopt 25% belang ONS Nederlandse Softwarebedrijf

Datum nieuwsfeit: 06-10-1999

Devote verkoopt 25% belang in ONS Nederlandse Softwarebedrijf BV

Bunnik, 6 oktober 1999 - De Raad van Bestuur van Devote N.V. * ontwikkelen en implementeren van Business- & IT-architectuur * maakt bekend in onderhandeling te zijn over de verkoop van haar belang van 25% in ONS Nederlandse Softwarebedrijf BV aan de overige aandeelhouders van ONS. Thans is de verwachting gewettigd dat de onderhandelingen zullen leiden tot definitieve overeenstemming.

Naar verwachting zal de voorgenomen verkoop leiden tot een eenmalige positieve bijdrage aan de winst van Devote N.V. De participatie in ONS vormde geen onderdeel van de strategie van Devote.

Profiel Devote
Devote opereert in de top van de automatiseringsmarkt. Haar opdrachtgevers behoren tot de top-100 van grootste in Nederland opererende ondernemingen. Devote verdiept zich eerst in zowel de business als de IT-problematiek van de opdrachtgever. Vervolgens ontwerpt en implementeert Devote de optimale architectuur voor de informatiesystemen, geheel toegesneden op de betreffende business problematiek

Vanwege het hoogwaardige karakter van haar werkzaamheden behoort Devote tot de IT-ondernemingen die de hoogste brutomarges weten te realiseren. Devote, sinds februari jl. genoteerd aan AEX Exchanges, behaalde in 1998 een omzet van EUR 7,8 (NLG 17,2 miljoen) en een nettowinst van EUR 1,1 (NLG 2,4) miljoen. Het eerste halfjaar 1999 werd afgesloten met een omzet van EUR 5,9 (NLG 12,9) miljoen en een nettowinst van EUR 0,964 (NLG 2,1) miljoen.

Bunnik, 6 oktober 1999
De Raad van Bestuur van Devote N.V.

Voor nadere informatie:
Ir. R.J. Verweij, directeur, telefoon: 030 * 656 9010

Zie ook de websites www.devote.nl