Millenniumeditie Porsche 911 Carrera 4 Coupé

Speciale 'millenniumeditie' van de 911 Carrera 4 Coupé

(6 Oktober 1999)

PERSBERICHT:

Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG te Stuttgart zal ter gelegenheid van de millenniumwisseling een exclusieve uitvoering van de 911 op de markt brengen. Van de 911 Carrera 4 Coupé Special Edition 2000 die medio oktober bij de Nederlandse dealers in de showroom zal staan, worden wereldwijd slechts 911 exemplaren geproduceerd. Porsche wil de individualiteit van deze auto onderstrepen en heeft daartoe de Carrera 4 Coupé met talrijke bijzondere meeruitvoeringen extra opgewaardeerd.

De Special Edition 2000-versie met 300 pk motor is gebaseerd op de Carrera 4 Coupé en is met een sportonderstel uitgerust. De carrosseriekleur is paars chromaflair. De Special Edition 2000 is ook te herkennen aan de in hoogglans uitgevoerde 18 inch Turbolook velgen (voor 7,5Jx18 met bandenmaat 225/40 ZR 18, achter l0Jxl8 met bandenmaat 265/35 ZR 18). Ook de wielnaafkappen zijn hoogglanzend gepolijst en voorzien van een monochroom Porsche-wapen. Schuifdak, achterruitwisser, groene baan in de voorruit, litronic koplampen met dynamische lichtbundelhoogteverstelling en koplampsproeiers behoren tot de standaarduitrusting. De uitlaateindpijpen hebben een grotere diameter dan bij het basismodel van de 911 en zijn van verchroomd roestvrijstaal. Het motordeksel wordt opgesierd door een glanzend 911 logo.

Het toch al opgewaardeerde interieur krijgt een bijzondere exclusiviteit door de plaquette met ingegraveerd volgnummer voor de beperkte oplage, die op het dashboard wordt aangebracht. De zachte, geheel natuurlederen interieuruitrusting - zelfs de verwarmings- -en ventilatieroosters zijn met leder bekleed - draagt eveneens bij tot het speciale karakter van deze editie.
Deze kleur is smaakvol afgestemd op het wortelhout. Het driespaaks sportstuurwiel (met een combinatie van hout en leer), de versnellingshendel respectievelijk Tiptronic-keuzehendel en de handremhendel, de portiergrepen en de kleppen van de portiervakken zijn in donker esdoornwortel uitgevoerd. De hemelbekleding is van zwart alcantara. Het monochrome Porsche-wapen komt op het driespaaks sportstuur terug. Verdere kenmerken van de uitrusting: volledig elektrisch bediende stoelen, aan de bestuurderszijde met memory-functie en lendensteun, stoelverwarming, instrumenten met aluminiumkleurige wijzerplaten, het snelheidsregelsysteem Tempostat, boordcomputer, Porsche Communication Management (PCM) inclusief telefoon en telefoonhoorn, Digital Sound Processing en een cd-wisselaar.

De prijs is nog niet bekend.