Nortel Networks breidt ondersteuning mkb-partners uit

Datum nieuwsfeit: 06-10-1999
Persbericht

NORTEL NETWORKS BREIDT HAAR ONDERSTEUNING VOOR MKB-PARTNERS EN KLANTEN UIT MET NIEUWE PROGRAMMA'S, DIENSTEN EN PRODUCTEN

Nieuwe initiatieven stellen partners en klanten in staat de volle kracht van Internet te benutten voor groeiend succes in zaken

Valbonne (Frankrijk), 4 oktober 1999 - Nortel Networks heeft een nieuwe uitgebreide ondernemingsstrategie ontwikkeld, die het aanbod voor kleine en middelgrote klanten/ partners aanzienlijk verbreedt en hen voorziet van een ongeevenaarde keus aan producten voor spraak, data en geintegreerd spraak/data-verkeer.

Daarmee kunnen zij hun klanten een zeer compleet pakket aanbieden, dat volledig ondersteund wordt door de hoogwaardige, wereldwijde services van Nortel Networks. Dit initiatief, gericht op Europa, het Midden Oosten en Afrika (EMEA), past in Nortel Networks' betrokkenheid bij haar wederverkopers/partners om hen het zakendoen met Nortel Networks en met hun klanten te vergemakkelijken en succesvoller te laten verlopen.

Een nieuwe manier van zakendoen
De vernieuwingen in het product- en dienstenaanbod moeten de kansen van de Internet-economie voor de klanten volledig ontsluiten. Sinds februari 1999 heeft Nortel Networks in Europa meer dan 7500 nieuwe netwerk-wederverkopers aangesteld. Bovendien kunnen nieuwe klanten bereikt worden via Internet en kan de ondersteuning voor een belangrijk deel langs deze weg uitgevoerd worden. Dit biedt mogelijkheden voor nieuwe, geintegreerde oplossingen en andere diensten met toegevoegde waarde. De nadruk ligt daarbij niet meer sterk op de hardware, maar op de processen die zich bij klanten afspelen. Het integreren van bijvoorbeeld de gehele toeleverantieketen kan een belangrijke bijdrage leveren aan de snelheid en doelmatigheid van de bedrijfsvoering. De intensieve samenwerking die Nortel Networks met haar partners en klanten wil aangaan, zal de (geintegreerde) spraak/data-communicatie, 'e-business', 'e-commerce' en 'e-services' optimaal binnen bereik brengen van kleine en middelgrote ondernemingen.

Hoogwaardige dienstverlening
Nieuwe programma's van Nortel Networks zijn bedoeld om zakenpartners de producten en diensten te bieden, die zij nodig hebben om hun ondernemingsactiviteiten ook uit te laten strekken tot Internet. De programma's zijn:

Partner Source, marketing en ondersteuningshulpmiddelen om groeiende kleine en middelgrote bedrijven in staat te stellen hun klanten betere service te verlenen en de omvang van hun transacties te vergroten. Deze hulpmiddelen zijn begin oktober in Noord Amerika op de markt gebracht en zullen binnenkort ook in de EMEA-regio geintroduceerd worden.

Business Exchange, het trainings- en opleidingsprogramma van Nortel Networks, waarmee partners geholpen worden bij de voorbereiding van hun organisaties op de toepassing van Unified Networking, de samenvoeging van spraak en data.

Assurance Pack, een reeks service-producten, ontworpen om in de EMEA-regio Nortel Networks-oplossingen te verkopen via een tweewegs verkoopmodel. Het Assurance Pack biedt:
een eenvoudig, gunstig geprijsd service-product, verkocht in een 'tastbare' vorm;
inkoop, opslag en verkoop net zoals elk ander product; de eindgebruiker moet zich registreren om gerechtigd te zijn de producten af te nemen;
Nortel Networks ondersteunt de dienstverlening van haar partners.

Ruime keus aan producten en diensten voor spraak-, data- en geintegreerde communicatie
Door nog meer aandacht te besteden aan de ontwikkelingen in de markt, zullen Nortel Networks en haar zakenpartners het MKB nieuwe reeksen producten en diensten aanbieden die op Internet gebaseerde bedrijfsprocessen mogelijk maken. Nortel Networks behoort al tot de marktleiders op het gebied van Unified Networks en wendt zich hiermee nu ook tot het midden- en kleinbedrijf. Wereldwijd zal Nortel Networks haar betrokkenheid bij de MKB-sector in fasen uitbreiden. De eerste fase is Enterprise Edge, een geunificeerd communicatieplatform, geschikt voor IP, dat pakketgeschakelde (data)communicatie integreert met circuitgeschakelde (spraak)communicatie. Kleine en middelgrote organisaties hebben dan slechts een systeem nodig, dat op verschillende manieren geimplementeerd kan worden: als een traditioneel telefonienetwerk, als een hybride systeem waarbij de hoofdverbindingen spraak over IP toepassen of als een volledig op IP-gebaseerd systeem met Ethersets, 'softphones' en andere IP-clients. MKB-klanten hebben daarbij de mogelijkheid om de traditionele configuraties te migreren naar een volledige IP-installatie met behoud van volledige telefoniefunctionaliteit. Enterprise Edge bevat bovendien een aantal applicaties, zoals Unified Messaging, Call Center en Personal Call Manager, die de doelmatigheid van MKB-processen sterk bevorderen.

Nortel Networks introduceert tevens een aantal nieuwe producten, die passen in complete oplossingen voor zowel nieuwe als voor bestaande klanten:

BayStack Instant Internet v 7.0: verbindt LAN's in bijkantoren onmiddellijk via een Virtueel Prive Netwerk (Internet) met een Nortel Networks Contivity Extranet Switch op het hoofdkantoor. BayStack Instant Internet 7.0 ondersteunt IPSec branch tunneling, DES en 3DES-encryptie, alsook SHA en MD5 authenticatie.

BayStack 820 ISDN Router: een laaggeprijsde, eenvoudig te installeren en te configureren ISDN-router, ontworpen voor kleine en middelgrote ondernemingen, die communicatie tussen verschillende vestigingen willen instellen zonder hoge kosten. De BayStack 820 ISDN-router komt in november beschikbaar.

BayStack 910 Web Cache: een lokale Internet-cache voor decentrale opslag ten behoeve van het LAN. De Web Cache vereist na het aansluiten geen enkele configuratie of installatie. De snelheid en beschikbaarheid van Internet-informatie worden door de BayStack 910 Web Cache sterk vergroot.

Andere nieuwe Nortel Networks-producten, die een zakenpartner de gelegenheid bieden bij een leverancier in te kopen, zijn:

BayStack 450-12F Fibre switch (12 poorten)
BayStack 410 10/100 autosensing switches
BayStack 70 10/100 autosensing switches (8, 16 en 24 poorten) BayStack 60 10/100 autosensing hubs (8, 12, 16 en 24 poorten) BayStack 21 en 22 netwerkkaarten

Over Nortel Networks
Nortel Networks werkt nauw samen met klanten over de gehele wereld om voor telefonie en IP geoptimaliseerde netwerken te ontwerpen, te bouwen en in gebruik te stellen. Tot de klanten van Nortel Networks behoren prive- en beursgenoteerde ondernemingen, instellingen, Internet Service Providers, telefoonmaatschappijen, (kabel)netwerkexploitanten en openbare nutsbedrijven.

Veel van Nortel Networks' technologische innovaties worden ingezet voor toepassingen in de Formule 1 autoraces. Nortel Networks is co-sponsor van het Williams-Supertech-team.

De gewone aandelen van Nortel Networks worden verhandeld op de beurzen van New York, Toronto, Montreal, Vancouver en Londen. Nortel Networks had in 1998 een omzet van US$17,6 miljard; het aantal werknemers bedraagt wereldwijd ongeveer 70.000.

Voor de redactie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Nortel Networks
Tom Pappas