Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Klanten SoZaWe Nijmegen praten mee over beleid

Datum nieuwsfeit: 06-10-1999
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Gemeente Nijmegen

Tijdens afsluitend panel op 6 oktober: Klanten SoZaWe kunnen meepraten over beleid en dienstverlening

De dienstverlening van de afdeling Sociale Zaken en Werk en het gemeentelijk bijstandsbeleid staan centraal tijdens een discussiebijeenkomst op 6 oktober om 20.00 uur in de aula van De Lindenberg. Wethouder G. van Rumund, gemeenteraadsleden en verantwoordelijke ambtenaren zijn daarbij aanwezig.

Tijdens de bijeenkomst wordt ook ingegaan op de conclusies uit eerdere klantenpanels die SoZaWe rond verschillende thema's hield. Klanten zijn door middel van de klantbrief uitgenodigd om mee te komen praten. Ook SoZaWe-collega's en de pers zijn welkom bij de bijeenkomst. De bijeenkomst is alleen bedoeld voor genodigden. Klanten maken niet de dienst uit bij de afdeling SoZaWe. Rijk en gemeente bepalen namelijk de sociale wetten en regels. Maar het is wel degelijk zo dat klanten invloed hebben op het beleid. SoZaWe praat bijvoorbeeld maandelijks met klantgroepen zoals werklozencentrum Unitas, Het Interlokaal en Dekenaat. De uitkomst van die vergaderingen speelt een rol bij de beleidsvorming. Individuele klanten konden het afgelopen jaar ook meepraten in de zogenaamde klantenpanels. Maandelijks werd een groep klanten uitgenodigd om van gedachten te komen wisselen over beleid en dienstverlening van 'de soos'. Aan bod kwamen de onderwerpen: klantgerichtheid, minimabeleid, alleenstaande ouders, uitstroom en werken via de Wet Inschakeling Werkzoekenden.

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie