MicroStrategy en Inter Access sluiten samenwerkingsverband

Datum nieuwsfeit: 07-10-1999

MicroStrategy en Inter Access sluiten strategisch samenwerkingsverband

Utrecht, Hilversum, 7 oktober 1999

Inter Access B.V en MicroStrategy Benelux (Nasdaq: MSTR) hebben een strategisch samenwerkingsverband gesloten om complete datawarehouse oplossingen aan te bieden aan SAP klanten. Inter Access B.V. gaat MicroStrategy producten gebruiken om gebruiksklare oplossingen te realiseren die direct kunnen worden ingezet op bestaande SAP implementaties.

“Inter Access is betrokken bij een groot gedeelte van de SAP implementaties in Nederland”, aldus Michael Chin, manager business development van Inter Access. “Klanten vertellen ons dat het hen ontbreekt aan oplossingen waarmee zij uit de grote hoeveelheid informatie die in een SAP systeem opgeslagen is, de noodzakelijke kennis kunnen destilleren om complexe bedrijfsprocessen te sturen”.
Chin: “Klanten zoeken een werkende toepassing. Voor ons is dus van wezenlijk om praktijkgerichte oplossingen te bieden. Hierbij is kennis van complexe bedrijfsprocessen essentieel.”

Inter Access gaat haar kennis en ervaring met SAP implementaties en MicroStrategy producten gebruiken om een volledig functionele toepassing te realiseren. Deze kan direct op een bestaande SAP implementatie worden ingezet. Daarmee is het dus niet langer een bundel van losse producten maar een oplossing waarin kennis en ervaring van meerdere partijen wordt gecombineerd.”
“Door middel van MicroStrategy zijn wij in staat kennis te destilleren uit grote hoeveelheden informatie in een SAP systeem”, zegt Chin. “De producten van MicroStrategy en SAP’s Business Information warehouse, hebben hun eigen positie op de markt van data warehouse-oplossingen. In het geval van massale datahoeveelheden en complexe analysebehoeften, kiest Inter Access voor de MicroStrategy-oplossingen op basis van ROLAP-technologie.”

“MicroStrategy heeft al langer interfaces naar SAP beschikbaar” zegt René Stukker, managing director van MicroStrategy Benelux. “MicroStrategy biedt oplossingen om grote hoeveelheden informatie eenvoudig en snel te analyseren om zo de benodigde kennis te genereren waarmee bedrijfsprocessen kunnen worden aangestuurd. In de vele ERP implementaties die de laatste jaren zijn gerealiseerd worden grote hoeveelheden informatie opgeslagen. Nu is het tijd om al deze informatie in te zetten voor bedrijfs- en klant processen. Zodra MicroStrategy oplossingen tot zijn volle recht. Onze producten in handen van een ervaren SAP implementator als Inter Access, maakt dat business intelligence en customer intelligence oplossingen kunnen worden gerealiseerd die voor SAP gebruikers direct rendement betekenen op de vele inspanningen die reeds gepleegd zijn. Inter Access neemt hiermee een unieke positie in op de Nederlandse markt.”

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met: Inter Access B.V.
Michael Chin
Manager Business Development