Hein Swinkels voorgedragen als penningmeester CDA

Datum nieuwsfeit: 07-10-1999

Den Haag, 7 oktober 1999

Partijbestuur draagt Hein Swinkels (36) voor als penningmeester CDA

Het CDA-Partijbestuur draagt mr. H. F. M. (Hein) Swinkels (36) uit Leerbroek voor als nieuwe penningmeester van het CDA. Swinkels is als manager Mergers & Acquisitions, Food & Beverages Europe, werkzaam bij Unilever. De voordracht van Swinkels past in het streven het partijbestuur te verjongen en mensen afkomstig uit het bedrijfsleven meer bij de bestuurlijke werkzaamheden te betrekken.

Swinkels studeerde fiscaal recht aan de Rijksuniversiteit Leiden. Naast zijn functie in het bedrijfsleven is hij bestuurslid van de Stichting Spieren voor Spieren. Voorheen was hij penningmeester van de Stichting Chronisch Zieke Kinderen te Zwolle en voorzitter van de Revalidantenraad van Revalidatiecentrum De Hoogstraat.

Swinkels volgt Bert Vroon op die zeven jaar lang penningmeester van het CDA.

De voordracht is voorgelegd aan de Partijraad die zaterdag 6 november in Den Bosch bijeenkomt.

Voor meer informatie: CDA-Partijvoorlichting, telefoon 070-3424842/817