Nederlandse Dansdagen in Maastricht

Bron: Stichting de Nedelandse Dansdagen, Den Haag
Onderwerp: DE NEDERLANDSE DANSDAGEN, 8,9,10 oktober

DE NEDERLANDSE DANSDAGEN

De jury van de Nederlandse Dansdagen heeft haar keuze van de beste dansvoorstellingen van het afgelopen seizoen bekendgemaakt. Uit bijna tweehonderd voorstellingen werden er veertien uitgekozen. Het merendeel van deze producties zal te zien zijn tijdens het festival in Maastricht, op 8, 9 en 10 oktober.

De Nederlandse Dansdagen vinden dit jaar voor de tweede maal plaats. Het evenement is voortgekomen uit de Avond van de Nederlandse Dans, die al enige malen door de NPS i.s.m. Theater aan het Vrijthof is georganiseerd. Behalve de presentaties van de beste voorstellingen van het afgelopen seizoen, omvat het programma onder meer een symposium, workshops, masterclasses en een speciaal geproduceerde openlucht-dansproductie. Nu is al duidelijk dat het grootste gedeelte van de door de jury aangewezen producties op het festival kan worden uitgevoerd. De Stichting Nederlandse Dansdagen maakt het volledige programma in augustus bekend.

Voor meer informatie: Ton van de Langkruis 070-3650222