Start bouw 'serre landhuizen' in Leidschenveen

Hollandsche Beton Groep

4 oktober 1999

Start bouw 'serre landhuizen' in Leidschenveen

Leidschendam - Mevrouw H.M.C. Dwarshuis-van der Beek, wethouder ruimtelijke ordening van de gemeente Leidschendam, slaat op vrijdag 8 oktober de eerste paal voor de bouw van 40 'serre landhuizen' in Leidschenveen. De woningen liggen in het plan Waterland, een groen en waterrijk gebied in Leidschenveen.

Dit woningbouwproject is een ontwikkeling van HBG Vastgoed bv te Rijswijk in samenwerking met het Ontwikkelingsbedrijf Leidschenveen. De woningen beschikken over een zeer ruime woonkamer van 65 m2 met serre en als centraal punt de keuken. Op de verdieping zijn vier ruime slaapkamers en een luxe badkamer.
De ruime woningplattegronden en -varianten geven bewoners tal van mogelijkheden om hun woonwensen naar eigen inzicht in te vullen. Tot de individuele opties behoren onder meer de aanleg van een kelder, een extra slaapkamer met badkamer op de begane grond, een extra badkamer op de verdieping en een vergrote slaapkamer. Tevens is het mogelijk een extra verdieping te laten bouwen.
Bij de realisatie van de woningen worden de principes van duurzaam bouwen gehanteerd en de strenge normen op het gebied van isolatie, luchtdichtheid en hergebruik van materialen gevolgd. Zo zijn de woningen voorzien van extra isolerende beglazing en een warmtepompboiler. Het ontwerp van de 'serre landhuizen' is van Sander Architecten te Amsterdam. De uitvoering van het project is in handen van HBG Woningbouw bv te Rijswijk.

HBG Vastgoed bv en HBG Woningbouw bv maken deel uit van HBG, Hollandsche Beton Groep nv, te Rijswijk.