Oproep tot bescherming rechten psychiatrische patienten

Datum nieuwsfeit: 08-10-1999

Verklaring roept op tot bescherming van de rechten van vier miljoen Europeanen met een psychiatrische stoornis

Stockholm, vrijdag 8 oktober 1999: Zo’n 25.000 familieleden hebben vandaag opgeroepen de rechten te beschermen van de vier miljoen Europeanen die lijden aan de psychiatrische ziekte. Zij onderschreven een verklaring van EUFAMI, de federatie van Europese familieledenorganisaties die opkomen voor mensen met een psychiatrische stoornis en hun familieleden. Ook de Nederlandse organisaties Ypsilon en Labyrint~In Perspectief hebben zich bij deze Europese koepel aangesloten. Ypsilon levert momenteel de voorzitter.

‘De Verklaring van Stockholm voor het jaar 2000’, zoals de officiële titel luidt, ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen